Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '10

 
Kategori
Haftasonu
 

Doğal Yaşam Parkı

Doğal Yaşam Parkı
 

Bugün hava serin. Yağmurlu. En güzel şey oturup gazete okumak, blog yazmak diye düşündüm. Güzel bir anımı sizlerle paylaşmak istedim.

Güzel bir sonbahar günü sevdiklerimizle birlikte İzmir Doğal Yaşam Parkına gittik. Harika bir yer. Canınız günlük konulardan sıkıldığında mutlaka uğrayın. Ayrı bir dünyaya gitmiş gibi oluyorsunuz. Her taraf yemyeşil. Doğa ile başbaşa. Gölet ve kuğular, küçük baş ve büyükbaş hayvanlar. Sıradan hayvanat bahçesi gezmek gibi değil. Sanki yaşıyorsunuz. Onlarla birlikte ormanda geziyor gibi hissediyorsunuz. Tavuklar, horozlar, oğlak, koyun , keçiler, devekuşları , su aygırları , tavus kuşları, Yırtıcı kuşlar, (akbaba, kızıl şahin, kartal, baykuş) kaplumbağalar, papağan, kurtlar, ayılar, maymunlar, Asya Filleri, yılanlar, kertenkeleler, aslanlar, kaplanlar yok yok. Bazen barınaklarından çıkmıyorlarmış. Biz hemen hemen çoğunu gördük. Şansımızdan olsa gerek...

Hayvanlar kendileri için hazırlanmış barınaklarda özgürce yaşıyorlar. Binlerce ağaç ve bitki çeşitliliği var. 425 bin metrekare alana kurulmuş, 120'den fazla türde 1200 ü aşkın hayvanı barındırıyormuş . Avrupa Hayvanat Bahçeleri ve Akvaryumlar Birliği üyeliğini yerine getirmek için standartlarını her geçen gün daha da yükseltiyorlarmış . Bu bilgileri Doğal Yaşam Parkını tanıtan broşürden öğrendik. Doğal yaşam parkı çok büyük. Bize verilen kroki sayesinde rahat bir şekilde gezdik. Güzel bir hizmet diye düşündüm.

Doğal Yaşam Parkı bünyesinde klinik oluşturulmuş. Doğada bulunan yaralı ve hasta hayvanların tedavilerini yapıp doğal ortamlarına bırakıyorlarmış. Sağlıklı beslenmeleri için de diyet ve beslenme proğramları hazırlıyorlarmış. Eğitim salonunda isteyen okullara yaban hayvanları, doğal yaşamın korunması hakkında bilgi de veriliyormuş. Bir de İskelet Müzesi oluşturulmuş.

Benim bu gezide en çok etkileyen ise Asya Fili. Hafızaları güçlü. Ailenin reisi kadın. Görme duyuları gelişmemiş. Gözleri çok küçük. 10 m. uzağı bile göremezlermiş. Duyma yeteneği en gelişmiş tür. Dokunmayı da severlermiş.

Güzel bir gün geçirmek, stresten arınmak için güzel bir havada mutlaka Doğal Yaşam Parkına gitmenizi öneriyorum. Naçizane. Gittiğinizde bana hak vereceğinize inanıyorum. Tabi İzmir'de yaşayanlara bu öneri...

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..