Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Dogan gurubunun satisi!!!

Dogan gurubunun satisi!!!
 

Arkadaş garipser gibi gözlerime baktı. Ne oldu dedim? Neden Hürriyet alıyorsun dedi? Neden almayım dedim! Ee devlet taraftarı değil direk devlet gazetesi konumundadır, yani resmen rejime taşeronluk yapıyorlar dedi. Eee benimde haber anlayışım bu dedim, ikisinide alırım okurum mantığımı ve kişisel bilincimle aradan kendimce doğru haberi bulmaya çalışırım dedim. Değişik, dedi ve gülümsedi, sen genede alma alıp destek olma dedi Bende dedim ki haber veya içerik yada taşeronluk üzerine tartışabiliriz ama sanki bir nebzede hayatımızın bir parçası olmuş, yani gazete bayi bulduğum yerde mutlaka gazete ve dolayısıyla mutlaka Hürriyet almalıyım dedim. 

Anlasilan bu geceki tartışma konumuz belli oldu dedi ve eve gittik. Geçenlerde bir haber okudum. Doğan gurubu medyadan çekilmek istiyor diye. Olayları uzaktan izlesekde, yani içerik olarak tam bilemezsekde, Doğan gurubunun geçmişte sırtını dayadığı rejimle bir çok basın kuruluşu ile zaman zaman atışmalarına şahit olduk. Özellikle Bilginle, Uzanlarla veya Karamehmet ile çatışmalarına. Burada eski rakiplerini alt edip STAR TV’yide alarak daha güçlü konuma geldiler. Bunun yanısıra Türkiyenin doğusunda yaşanan 35 yıllık savaşın gizli bölümlerinde psikolojik alanda TRT ile birlikte devletin bir numaralı aracı olarak görev yaptılar. 

Hürriyetin geçen zaman içinde, Medya alanında (kendilerince) iyi yönetildiğini söyleyebiliriz. Peki son 10 yada 15 yıl içinde değişim gereksinimleri yerine getirdiler mi? Bence hayır!!! Dolayısıyla burada bir sorun başladı ve devlet değişimi esas aldı. kendini farklılaştırdı. rejim değişime uğradı ama Doğan gurubu bu değişimi gerçekleştiremeyip adeta devletin muhalefeti konumuna düştü. 

Hürriyete alternatifler çoğaldı. görevi devraldılar vede iyi şekilde işlemeye başladılar. Görüntülü basında Samanyolu ve ATV başta olmak üzere Yazılı basında ise Star, Sabah ve Taraf gibi gazeteler devlet gazeteciliği ihalesini alarak Hürriyeti yanlızlaştırdılar. İşte bu noktada Doğan gurubunun eksiğini görebiliriz. Tabiki yazmak kadar kolay olmayacaktı ama muhtemel atılımlar yapabilirlerdi. Peki neden yapamadılar? 

Muhtemelen geçmiş defterleri açma şansları olmayacaktı, çünkü kendilerinin payı olan bölümleride önlerine koyulacaktı. buyur işin bir ortağıda sensin denilecekti. Doğan gurubu, Rejimin kabuk değiştirme politikası dönemini iyi fark ederek kendini değiştirmeliydi ve bu anlamda ya hemen değişim yaratıp görünürdeki gelecek trendine ayak uydurmalıydı yada o an basından çekilmeliydi. Şimdi Bencede doğru karardır basından çekilme olayı kendileri için. Ama ben genede Doğan gurubu Mehmet Ali Birandın bazı açıklamalarına daha fazla aydın kişi desteği katarak gider ayak geçmişteki çirkeflikleri vede bu günkü tezgahları daha aktif vurgulayıp halka sunmalı. İşte o zaman Doğan gurubu bir nebzede olsa okurundan özür dilemiş olacaktır. Saygılarımla  

 
Toplam blog
: 11
: 758
Kayıt tarihi
: 08.08.09
 
 

İşletme lisans ve yüksek lisans eğitimimin ardından denetim ve bankacılık sektöründe çalışmaya başla..