Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Doğaperest

Doğaperest
 

Kitabın adı Doğaperest. "Bir Ali Demirsoy Kitabı" Söyleşiyi yapan Figen E. Yanık. Zor buldum kitabı. Kadıköy'deki tüm kitapçıları dolaştım. Doğaperest'i yayımlayan İş Bankası Kültür Yayınları. Hacı Bekir'in Kadıköy şubesinin karşısında İnegöl köftecisinin hemen yanındaki kitapçısında da tükenmiş. Sonunda İmge kitapçısından buldum. Belki de son kitaptı aldığım.

Yaşamın Temel Kuralları adlı biyoloji kitaplarını keyifle okuyup, bilgilerinden yaralandığım Profesör Dr.Ali Demirsoy ile yapılan nehir söyleşiydi aradığım kitap. Bugün memleketimizin önemli bir doğabilimcisinin yaşamı ve görüşleri. Aslında kitabı aldığımı anımsıyordum. Evde olmalıydı. Çıkar çıkmaz almıştım . Ancak evdeki tüm aramalarım sonuçsuz kaldı.

Erzincan'a bağlı Kemaliye ( Eğin) 'in köyü Yuva'da doğup ilkokul çağlarını doğa içinde doyasıya yaşayan Demirsoy'la yaptığı nehir söyleşi, ilginç saptamalar içeriyor. Hem Ali Demirsoy'u, hem doğduğu ve yaşadığı çevreyi, belli bir dönemin belli bir bölgedeki sosyolojisini hem de bilimsel ya da yaşamla ilgili çeşitli görüş ve önerilerini içermesi nedeniyle önemli bir kitap. Gece boyunca okudum, henüz ortalardayım. Kemaliye'ye ulaşıncaya kadar kitabı bitirmiş olmayı umuyorum.

Kemaliye Erzincan'a bağlı bir ilçe. Dağlık bir bölgede ve çevresindeki merkezlere ulaşmak için yüzlerce kilometre yol katetmek gerekiyormuş eskiden. Taşların kayaların efsanelerdeki gibi delinmesiyle 8520 metrelik yol açılıyor. Efsanedeki su yolu ama burada insanlar için açılan araç yolu söz konusu. Böylece Kemaliyelinin yüzü gülmüş.

Yine Kemaliye'den bir fotoğraf sanatçısı Lütfü Özgünaydın'ın Taş Yolu adlı Eğin Öyküleri kitabını araştırıyorum.

14-19 Mayıs aralığında gerçekleştirilecek Kemaliye Doğa Şenliği'nde Profesör Ali Demirsoy bir gece yıldız gözlemi etkinliği yapacak.

Düşünseniz yaşadığınız kentten kilometrelerce ötede bir dağın başında, mutlak sessizlikte, yıldızları izliyor olmanın keyfini. Ardından da açıklamalar gelecek Demirsoy'dan ve sorular sorulacak. Muhteşem bir etkinlik olacak diye düşünüyorum. Gitmeme engel olan ufak pürüzler yaratıyorum kendime. Biraz da uçuş korkusu ya da küller desem daha iyi olacak. Bu satırları okuyor olduğunuzda oralarda Kemaliye'de olacağım büyük olasılıkla.

Demirsoy'un "... yaşamınızı olabildiğince çeşitlendirin,kendi ana çalışma konunuz dışındakilerle de olabildiğince ilgilenin.." önerisinin ışığı çok önemli.

Kemaliye üzerine araştırmalar yaparken, Prof Dr Ali Demirsoy'un ve pek çok bilim insanının orada Doğaokulu çalışmaları yaptığını da okudum. Çok yararlı, çok önemli bir etkinlik. Memleketimizde bu tür çalışmaların çoğalması çok önemli. Bu çalışmalar ise destekleyen kuruluşların azlığı nedeniyle bilim adamalarımızın özverisine bağlı gibi görünüyor.

ezgiumut 2010 Mayıs 12

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..