Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '08

 
Kategori
Şiir
 

Doğduğum yerin kalbini getirirler yaşadığım topraklara

Doğduğum yerin kalbini getirirler yaşadığım topraklara
 

Köylülerim cuma günleri şehrimin koca pazarına gelir
ellerinde soğan, patates, üzüm, incir, lahana
köylülerim böylece,
doğduğum yerin kalbini getirirler yaşadığım topraklara
ben artık başka bir adam oldum
ben artık buradayım ve sanki burada doğdum
alışmak bugüne ve yarına
alışmak değil köylülerim
senin olmadığın, kök salmadığım topraklara
benim ellerimde soğan, patates, üzüm, incir, lahana

-

Oktay Akbal Geçmişin İçinden isimli denemesinde Arnavut şair Rahman Deday'ın çok güzel bir dizesine yer vermişti:

Bugün köylülerim / Pazar yerine gelirler / Getirirler oraya doğduğum yerin yüreğini

diye kısa bir şeydi. O da bana, toprakla ilgili, bağlılıkla ilgili yukarıdaki mısraları yazmam için ilham verdi. Oktay Akbal'a ve Türkiye'de pek tanınmayan bir şair olan Rahman Deday'a gerisini bilmediğim şiirin bu üç cümlesi için teşekkür ediyorum.

-Doğduğum yerin yüreği- Bu imge içlerde yer edecek denli büyüleyici.

 
Toplam blog
: 108
: 2011
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

İsmim Burak Çapraz. Buraya başladığımda 21'dim, öğrenciydim. Bir okul bitti ama hala öğrenciyim. İl..