Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '19

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Doğru Bilgiye Ulaşmak

Merhaba Sevgili Okur;
Bu hafta uzun zamandır yazmak istediğim, karşılaştıkça üzüldüğüm bir konuya değinmek istiyorum. Son yıllarda internet sayesinde bilgi oldukça kolay erişilebilir bir hale geldi. Ancak bu bilgilerin ne kadarının doğru, bilgiyi paylaşan kişinin yazdığı konuda ne kadar yetkin olduğu büyük bir muamma olabiliyor.
 
Alanım dahilindeki pek çok sosyal medya hesabını elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum. Bu süreçte de özellikle sosyal medya hesaplarında psikoloji, çocuk gelişimi, eğitim konularında bilgi paylaşan kişilerin biyografilerine baktığımda yaşam koçu, eğitim koçu, aile danışmanı, eğitim uzmanı gibi çok çeşitli unvanlarla karşılaştım. Sorun ne o zaman diye soracak olursanız, sorun bu unvanları nasıl, nereden ve ne tür bir eğitim sonucunda aldıklarını araştırmaya çalıştığınızda karşınıza çıkıyor. Genellikle özel kurumlardan, kısa bir sürede, bir miktar para vererek alınan sertifikalar sonucunda bu unvanlar resmen dağıtılıyor. Öyle ki bazı sertifika veren kurumlarda lisans eğitimin hiçbir önemi kalmayabiliyor. Bu durumda pek çok kişinin kendini ‘uzman’ ilan etmesine sebep oluyor.
 
Benim sizlere önerebileceğim şey, ister internet üzerinden ister yüz yüze görüşme şeklinde olsun bir kişiden bilgi alacaksanız eğitim durumunu, unvanını nasıl elde ettiğini mutlaka sorun, öğrenmeye çalışın. Birincil önceliğiniz karşınızdaki kişinin üniversite eğitimi, eğer ki bir sertifika ile unvan aldığını söylüyorsa sertifikayı nereden aldığı, geçerliliği olup olmadığını sorgulamak olsun. Özellikle eğitim ve çocuk psikolojisi ile ilgili konularda yanlış yönlendirmeler çocuğunuza yarar sağlamak bir yana ummadığınız bir şekilde zarar verebilir. Çocuk psikolojisi ve eğitimi ile ilgili isim yapmış, kariyeri ve eğitimi gerçekten de alana uygun farklı uzmanların yazdığı kitapları okuduğunuzda dahi aralarında pek çok fark görebilirsiniz. Bu kadar hassas, sürekli gelişen ve değişen bir alanda yetkinliğe sahip olmayan kişilerden uzak durmak sizler için sağlıklı olacaktır.
 
Not: Aslında pek çok uzmanlık gerektiren meslekte benzer sorunlar yaşanıyor. Bu sebeple konu ne olursa olsun doğru bilgiye ulaşmak istiyorsak biraz daha çaba harcamak ve seçici olmak zorundayız.
 
Sevgiyle kalın...
 
 
Toplam blog
: 36
: 296
Kayıt tarihi
: 10.10.18
 
 

Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü mezunuyum. 2014 yılınd..