Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '19

 
Kategori
İlişkiler
 

Doğru İlişki Var mıdır?

Savaş beye sözüm var ve bu sözden dönmek istemem. Haklı gerekçelerle diyor ki “doğru ilişki yoktur; sadece birbirini alttan alan kadın veya erkekten birisi vardır”.

Haklı mı? Kesinlikle; yani %100.

Ama insanlar birbirilerini niye alttan alırlar?

 Sevdikleri için, ihtiyaç duydukları için, aşık oldukları için, aile kurmak için, mutlu bir yuvaya ulaşmak için, yalnız kalmamak için, seks için, için, için, için!

Derler ki kadınlar Venüs’ten, erkekler Mars’tan!

Geçmişte bir Fransız sevgilim şöyle demişti:

“Biz dünyaya çift yumurta ikizi olarak gelmişiz, kadın ve erkek, yıllarca ikizimizi bulmaya çalışıyoruz.”

 O zaman, 20’li yaşlarda,  pek tabi olarak bunu söylemek normal, naif ve romantikti. İnsana umut aşılıyordu.

Ya da romanlarda okuduğumuz aşklar?

Mesela Madam Bovary, Anna Karenina? Yani yasak aşklar. Cinselliğin temel oluşturduğu bu tür aşklar sahi gerçek miydi?

Ya da Adem ve Havva’nın yasak olduğunu bildikleri elmayı yiyerek cennetten kovulma hikayelerine benziyor muydu bu tür aşklar?

Başka bir açıdan bakalım;

Özellikle ünlü olarak bildiğimiz ve bir erkek olarak kendimizi aşık ettiğimiz bir kadınla, mesela benim için Anne Hathaway (Oscarlı Holywood oyuncusu- 2017’de “Sen” adlı bir blog yazmıştım onun için), beraber yaşadığımı farz edeyim. Geçenlerde internetten araştırdım ve sene başından beri 4. filmine başladığını tespit ettim. Diyelim ki evliyiz ve birbirimize aşığız (hayal kurmakta sınır yok), düşünüyorum ki bu kadın her filmde bir başka erkeği öpüyor, gerektiğinde çırılçıplak başka erkeklerle sevişiyor (bu erkeklerin bazıları Holywood’un en yakışıklı erkekleri) ve ayda bir eve döndüğünde (2 film arasında) “sevgilim seni çok özledim, seni çok seviyorum” diyor. Muhtemelen akşam yemeğini ben ya da bir hizmetçi hazırlıyor ve akşam sevişiyoruz. Ve ertesi gün akşam New York gibi dünyanın en kalabalık şehirlerin birinde bilmem ne markasının tanıtımı için bir programa katılma mecburiyetimiz var. Orada o kamera, bu kameraya mutlu fotoğraf vermek zorundayız. Onunla mülakat yapacak bir ordu basın var. O akşam bize özel ne paylaşabiliriz ki?

Ne kadar mutlu bir sahne değil mi? Kesinlikle değil!  

Anne Hathaway açısından bu ilişkiye bakarsak, acaba onun parası, ünü, güzelliği veya başarısı için mi onunla beraberim? Mevcut haliyle dünyadaki her erkeği baştan çıkarabilecek bir kadından bahsediyoruz. Onun konumu benden bin beter!

Bu uç örneği niye mi veriyorum?

Kimse için hiç kolay değil doğru bir ilişki kurmak!

Bu yazımda sadece olaya dışarıdan bakıp sorular soruyorum ve şu ana kadar doğru bir ilişki var mıdır sorusuna cevap aramış değilim. Sadece sorular sorup kafanızda çağrışımlar uyandırmaktı amacım.

Bu yazıma müteakip yazılarda “doğru ilişki var mıdır? Nasıl kurulur?” sorularına cevap arayacağım. Bu bloğu sadece girizgâh olarak düşünün…

Görüşmek üzere…

Referanslar:

http://blog.milliyet.com.tr/sapiens/Blog/?BlogNo=556875

http://blog.milliyet.com.tr/sen/Blog/?BlogNo=560473

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..