Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '10

 
Kategori
Eğitim
 

Doğru karar

Doğru karar
 

Almanya'da ki,Türk öğrencilerim


Okul önlükleri tarihe karışıyor...

Okul önlükleri dendiği zaman doğal olarak öğrencilik ve öğretmenlik yıllarım aklıma geliyor...

Altmışlı yılların başında başladığım okul maratonunda, ilk giydiğim önlük krizet kumaşındandı...

Krizet, siyah- beyaz iplikten dokunmuş gri renkli bir kumaştı...

Daha sonraları, önlükler siyah kumaşlardan yapılmaya başlandı....

Birleştirilmiş sınıfta, birden beşe kadar öğrencilerin bir sınıfta eğitim gördüğü tek öğretmenli okulda, bitirdim ilkokulu.

Okulumuzda birara önlükler gri ve siyah olarak farklılık göstermişti... Öğretmenimiz. okulun bahçesine kazanlar kurdurdu... Krizet önlükleri o kazanın içine atarak tüm önlükleri siyah çaput boyasıyla boyamıştı... Yine de önlüklerimizin krizet kumaştan olduğu belli oluyordu...

Önlüklerimizin içine her türlü giysiyi giyorduk... Kış günlerinde önlüklerimiz daha çok kabarırdı...

Öğretmenimiz ara sıra çubukla tozumuzu çırpardı!... Bunu çok doğal karşılardık.

Birgün anneme : "Anne öğretmenim, arkadaşlara vurduğu zaman pat ediyor, bana vurduğu zaman çat ediyor" Demiştim. Annem de daha kalın giyersen senin ki de pat eder demişti. Benim söylediklerimi de öğretmenime ulaştırmıştı annem... Öğretmenim iki de bir beni yanına çağırıp, "Gel bakalım, çat mı ediyor, pat mı ediyor" diye beni teste tabi tutuyordu...

İlkokuldan sonra sınavla öğretmen okuluna girdim. Yatılı okuyordum. Siyah önlüklerden kurtulmuştum. Takım elbiselerimizi okul veriyordu, takım elbiselerimiz, seçtiğimiz renk ve desenden olabiliyordu... Sanki özgürlüğe ilk adımı atmış gibiydik...

Ve öğretmenlik yıllarım... Siyah önlükler... Sonra biraz renklenip mavi olduysa da önlükler ,çocukları sınırlamış, tutsak etmiş , düşlerini hayallerini almış gitmiş gibiydi...

Bu düşünceler, yurtdışında - Almanya'da- öğretmenlik yaptığım yıllarda daha çok pekişti. Öğrenciler, serbest kıyafet içinde okullarına gelip gidiyorlar, öğretmenlerinin ayağına da kalkmıyorlar...Beğenme, beğeni, özgürlük, anlayışları küçük yaşlarda gelişiyor... Kişilik geliştirmelerine, kılık kıyafetleriyle başlıyorlardı...

Biz de, önlüğün sözde de olsa eşitliği sağladığını, üniformaya girildiği zaman herkesin bir olduğunu düşüncesinin çocuklarda oluştuğunu zannediyorduk... Oysa çocuklar ekonomik farklılıkları çok kısa sürede fark ediyorlardı... Özel okullar da bu psikoloji içinde, bakın biz sizden farklıyız der gibi devlet okullarından farklı bir üniformanın içine giriyorlardı...

Milli Eğitim Bakanlığı çok önemli bir karar alarak, çocukların düşlerinin, kişiliklerinin, özgürlüklerinin yolunu açmış oldu...

Milli Eğitim Bakanlığının bu kararını çok olumlu buluyorum ve destekliyorum...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..