Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Doğru Nefes Alıyor Musun?

Doğru nefes alırken karın diyafram kasının hareketi ile dışarıya doğru, nefes verirken içeriye doğru hareket eder. Bunun tam tersi, nefes alırken karnın içeri doğru hareket etmesi ters nefes modelidir. Ters nefes alıp almadığınızı kontrol etmek için şunu yapabilirsiniz;

Kendinize rahat bir yer bulun ve oturun. Elinizi tam göğüs kafesinin orta kısmına koyarak nefes alın. Nefes alırken karnınız geriye çekilme eğiliminde ise ters nefes alıyorsunuz demektir.

Transformal Nefes® tekniğiyle tanışmadan önce ben de ters nefes alırdım. Yaşantın nasıldı diye soracak olursanız, pek kolay değildi diyebilirim. Yaşantım, adeta ters nefes modeline uyumlanmıştı. 

Bir kere çok gergindim. Tek bir şeye odaklanmakta zorlanırdım. Çünkü aynı anda birkaç işi birden yapabilmenin mümkün olduğuna inanıyordum. Halbuki bu doğru değildi. Mümkün olmayan bir işi olur hale getirmenin gerisinde neler yatar? Tabii ki büyük bir iş gücü ve gerginlik. İşte ben tam olarak bunu deneyimliyordum.

Sürekli olarak yaptıklarımı ve yapacaklarımı gözden geçirirdim. Yapılması gerekenler rüyalarımda, araba kullanırken, arkadaşlarımla birlikteyken, telefonda konuşurken sürekli olarak aklıma gelirdi. Kontrol etmek, en büyük bağımlılığım haline gelmişti. Keyif almak mümkün olmuyordu. Kısaca kendime göz açtırmıyordum.

Ters nefes konusunu merak edenler için deneyimlerimden öğrendiklerimi paylaşmaya biraz daha devam etmek istiyorum.  Ters nefes alındığında bedenin üst kısmı sürekli kasılma halindedir. Özellikle boynun etrafı, üst omuz, sırt ve çene kısmı gergindir. Sindirim problemleri görülebilir. Koordinasyonsuzluk, yönünü bulamama vb. gibi işlevlerde zorluk yaşanabilir. Kişi, sürekli bir şeylerin yapılması gerektiğini düşünür, rahatlamakta zorlanır. Rahatlamak için masaj yaptırsa da masajın rahatlatıcı etkisini tam olarak hissedemez. En önemlisi de hissettiklerinin ne anlama geldiğini anlayamaz, bildiklerinin de nasıl hissettirdiğini anlayamaz. 

Geçmişte iyi bir şeyler yapmış olmalıyım ki karşıma Transformal Nefes® tekniği çıktı. Bu tekniği kullandıkça doğru nefes almaya başladım ve hayatım dönüştü, değişti. 

Siz de ters nefes aldığınızı düşünüyorsanız maksimum iki ya da üç Transformal Nefes® seansı sonrasında nefesinin düzelebileceğini söyleyebilirim.  

Doğru nefes almaya başladığınızda yaşamınızın bir öncekine göre daha keyifli olacağından ve hayatınızdaki gerginliğin günden güne azalacağından emin olabilirsiniz.  

Her Daim Sevgi ve ışıkla 

Sibel KAVUNOĞLU

 

 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..