Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '13

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
3488
 

Doğru tektir, bu nedenle fikir ayrılığı diye bir şey olamaz; fikirlerden biri yanlıştır

Doğru tektir, bu nedenle fikir ayrılığı diye bir şey olamaz; fikirlerden biri yanlıştır
 

Niyetler farklı olabilir ama bir konuda aklı başında insanların birbirine yakın düşünmesi gerekir. Yani akıl deli mi ki siyaha beyaz desin. Ya da işte siyaha beyaz diyen yok da işlerine öyle geliyor belki de.

Görüşlerimiz onaylanmıyorsa yanlış düşünüyor olabiliriz. Belki de doğru düşünüyoruz niyetleri uymadığı için kasten onaylamıyorlar. Belki de yeteri kadar cesaretleri olmadığı için bedelini göze alamıyorlar.

Ama fikir ayrılıkları dünyayı savaştırıyor. Artık bu konunun ciddi şekilde düşünülmesi gerekiyor. Aklı başında insan doğruya itiraz eder mi? Bir birimize sürekli itiraz edip her konuda tartıştığımıza göre bu nedir şimdi? Ben doğru olduğuna inandığım düşünceleri kim söylerse söylesin onaylarım. Niye herkes benim gibi değil. İnanç, anlayış, tahsil vs bu kadar mı ayrışma yaratıyor?

Herkesin her söylediği doğru olabilir mi? Fikirlerinize taraftar bulamıyorsanız ısrar etmeyeceksiniz. Bir sorunun tek cevabı vardır. Bir sorunun iki tane çözümü olmaz. O halde belki de bizim ileri sürdüğümüz belki cevap değil, çözüm değil. Belki de biz haklıyız başkaları haksız. İşte bunu nasıl anlayacağız? Herkes ben haklıyım diyor.

İnsanlık dünya kurulalı beri tartışıyor. Tartışma doğruya ulaşmanın bir yolu mu yoksa herkesin kendi düşüncesini kabul ettirmeye çalıştığı bir konuşma şekli mi? Bence doğru, insanların umurunda değil, her insan düşüncesi ister yanlış olsun isterse doğru haklı olmak istiyor. Kendi dediği olsun istiyor. Tamam, bunları zaten biliyoruz da ne yapmalı? Doğruya ulaşmamız gerekiyor. Çünkü doğrular bize lazım. Hayatımızı bunlara göre kuracağız. Tartışma sağlıklı bir yol değil. Okumak, birlerini dinlemek biraz işe yarayabilir.

Herkes haklı olabilir mi? Hayır. Kerim Korkut ne diyor? Benim söylediğim doğrudur ya da yanlıştır. Çok iyi bir şekilde anlatır, açıklar, sonra insanların onayına sunarım. Mevcudun %76 ve üzeri sen haklısın demiyorsa düşüncelerim doğru olarak kabul edilemez. Haklısın diyorsa da bu fikrin üzerine fikir olamaz. Bunun altındaki kabul ve onayların hepsini ayaklarımın altına alıyorum. Bu anlamda şu andaki Türkiye Cumhuriyeti devleti hükümeti meşru değildir. Bunun altındaki bir onayla size bir şeyi kabul ettiriyorlarsa, ortada rıza söz konusu değildir, yapılan şey diktatörlüktür.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Galiba tek olan doğru değil de, doğruların vardığı sonuçtur. Nasrettin Hocam boşuna dememiş, "Sen de haklısın" "de" bağlacı bir başkasını daha haklı bulduğuna atıftır. Hakları doğru verince doğruların sonucu da tek çıkıyor; adalet. Görecelik işte; hayat böyle oluşuyor bence. Doğruyu tek kalemde sabitlemek pek de olası değil. 2 insan 2 insana çattığında 2 kere iki gibi 4 etmiyor ne yazık ki; ya dört pay hak ediyor ya bir iki eksiliyor... sevgiler

Muharrem Soyek 
 09.04.2013 16:57
Cevap :
E siz de eksiğimizi söyleyip ilave yapınca...  10.04.2013 11:26
 

Doğru tektir tamam ama demekki herkesin doğruları farklı daha doğrusu çıkarları bu yüzden katılmıyorlardır..Neden şu an ki durumdayız o halde katılmayanların da buna cevabı olmalı. İnanıyorum ki cevapları vardır ki bizimde o cevaplara cevabımız vardır :) ve bu böyle sürüp gider.Çoğunluğun katılması temennisini dileyerek selam ve tebessümlerimle :)

Tülay EKER 
 15.03.2013 13:24
Cevap :
Siz çizginin ötesini görebilen bir iradeye sahipsiniz.Bu nedenle değerlendirmeniz benim için önemli.  15.03.2013 18:24
 

Merhaba, kerim kokut şunu bilmeli ki söylediklerinde % 100 haklı :) selamlar

Nizamettin BİBER 
 14.03.2013 19:22
Cevap :
Düşüncelerimiz doğru olmalı.Bazen çok ciddi eleştiriler alıyorum.Arada sizin gibi değerli insanların desteği bana iyi geliyor.  15.03.2013 18:21
 

Merhaba sayın Korkusuz Kerim; Yüzde 76 nın altındaki oyları ayakların altına aldığın için seni kınıyorum,oy,oylar seni çarpar,%76 nın altındaki oyları kabul etmiyorum deseydin dünyamı yıkılırdı? Yazı yazarken ne kadar heyecanlanıyorsun. Hiç heyecanlanma benim güzel kardeşim.Haklısın doğru tektir,fikirler,yanlışlar,eğriler çoktur,akıllı insan doğruyu onaylar.Siyah beyaza boyansa dahi hiç bir zaman beyaz olamaz.Bu günlerde yazıların güzelin ötesinde.Seni kutluyorum. görüyor musun ne kadar çok şeyler anlatıyor bu yazıların.Bak şeytanı kucağından attın,inadından vazgeçtin ve nihayetinde sende o tek doğruyu buldum.Senin gözlerinden öpüyorum.Selam ve saygılar sunuyorum.Yukarı ile barışmanı istiyorum..Sağlık ve mutluluk diliyorum...

Mehmet Burakgazi 
 14.03.2013 18:47
Cevap :
Babamız bir değil ama nedense bana kardeşim demişsin.  15.03.2013 18:19
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6033
Toplam yorum
: 14985
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 637
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster