Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '15

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
205
 

Doğru yaşamak sorunların en kolay çözümüdür

Doğru yaşamak sorunların en kolay çözümüdür
 

Doğru yaşamak sorunların en kolay çözümüdür çünkü doğru yaşarsan zaten sorun olmaz; sorunlar yanlış yaşamanın ürünüdür. Sorunlarınızın, dertlerinizin olmamasını istiyorsanız hayatınızı gözden geçirin; ihtimal ki yanlış yaşıyorsunuz.

İyi de doğru yaşamak nedir, yanlış yaşamak nedir…

Öncelikle sorunlar sadece size (kendinize) ait olsun. Sizin dışınızdakiler sizi ilgilendirmez. Hayatınızı kendinizle sınırladığınız zaman sorunlarınızın yar yarıya azaldığını göreceksiniz; çünkü siz dünyayı sırtınıza yüklenmişsiniz. Sonra bencil (sırf kendiniz için) planlar yapın. Feleğin sillesini yememişse bir insanın ne kadar sorunu olabilir ki… Bizim en büyük sorunumuz başkalarını sırtımızda taşımak.

Din kitaplarında yazar, Allah insanlara taşıyamayacağı yük yüklemez. Bu doğruysa insanların üçte biri kendi yükünü taşıyamıyor. Sanki burada bir sahtekârlık var gibi.

Doğru yaşamak herkese göre değişir demeyeceğiz. Görüşlerimizin gerçekten doğru olduğuna inanıyorsak dayatacağız, direteceğiz. Sağlığını kontrol için doktora git diyorlar mesela. Doğru yaşayan kişinin hastaneye/doktora gitmesi gerekmez. Sağlık sorunlarının nedeni yanlış hayattır.

Hayatınızı değiştirerek hastanenin yolunu unutabilirsiniz. Ben 60 yaşındayım yılda 4 defa doktora gitmişim. 30 yaşında birinin yılda 56 defa doktora gittiğini tespit ettik. Doğuştan gelen esaslı bir sağlık sorunu yok ama sağlıksız yaşadığı için her gün hasta. Neden hasta olduğunu mu merak ediyorsunuz.  Çorbasına bir avuç biber koyuyor mesela!

Kendisiyle, kendi hayatıyla ilgilenmeyip başkaları için uğraşmak yerleşik bir zihniyet. Ahlaki yanları olduğu ve din tarafından da desteklendiği için revaçta. Fakat kuracağımız düzende bu yanlış zihniyeti yıkmaya çalışacağız. Sadece 21 yaşının altındaki çocuğu (ki onu da yük etmeyeceğiz, devletin sistemleri bu yükü anne babaların sırtından alacak)   Herkes sadece kendisi için yaşayacak, en doğru hayat budur.

Bir başka yanlış yaşama para harcamama tutumluluk gibi saçma sapan şeyler. Kazandığını harcayacaksın. Dar günler zor günler asıl böyle yaptığın için oluyor. Para gidecek diye ihtiyaçlarını/isteklerini gidermiyorsun (yani yaşamıyorsun)hasta oluyorsun. Üstelik insanlar kazandıklarını harcamadıkları için ekonomi de daralıyor. Kriz oluyor zararı sana. İşsizlik oluyor çocuğun işe giremiyor. Sen ürünlerini alacaksın ki fabrikalar işlesin. Kerim Korkut bağıra bağıra (tutumlu ol, aza kanat et) gibi abuk sabuk dede baba masallarını insanlara yutturan sakallıyı dize getirdi. İnsanlar artık bu konuda Kerim Korkut’a inanıyorlar.

Halil Güven (Sökeli) bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben seni neden ve ne için aptal göstermek isteyeyim ki? Kaç kere senin blogunu övdüm, takdir ettim, sana destek verdim? Bunu düşünmeden ithamda bulunuyorsun. Ama sen istiyorsun ki her yazını beğeneyim, sana hak vereyim. Böyle bir şey ben ASLA VE ASLA yapmam. Arada sırada kıvırmak ile finalde kıvırmak arasında bir fark yoktur. Takdir edilmek istiyorsan kıvırmayacaksın, bıçak sırtı bir kişiliğin olmayacak, dümdüz, dosdoğru bir kişiliğin olacak ki insanlar sana ya inanacak ya da inanmayacak. Unutma ki ben lâf olsun diye okumam, yorum yapmam. Ben okuduğumu anlarım, birisinin kıvırdığını görürsem de bunu hiç kıvırmadan söylerim. Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 22.09.2015 12:12
Cevap :
Akıllı insanlar bana göre değil yanlarında saçma davranışlarda bulunamıyorum.Bence bugüne kadar karşılaştığım en özel insan sizsiniz.Bazen fikirlerimiz uymasa da size saygı duyuyorum. Benim yapı itibarıyla asalet diye bir takıntım yok. Davranışlarımı kontrol etmeye gerek duymuyorum.Bu yüzden işte kıvırmak filan size ters geliyor. Bir gün karşılaşırız inşallah.   22.09.2015 18:04
 

Hangi insanlar artık Kerim Korkut'a inanıyorlar? Daha 3-5 gün önce senin davetine kimse gelmedi diye bütün blog camiasına küsen sen değil miydin? Yanlış mı hatırlıyorum? Senin de sakallıdan bir farkın yok galiba. Sevgi ve selamlarımla

Matilla 
 20.09.2015 20:39
Cevap :
Hayatın tamamı önemli ve ciddi değildir, önemli ve ciddi anları vardır. İnsan aralarda kıvırabilir, finalde kıvırmamalı. Arada kıvırmayanlar finalde kıvırır. Yalan söylesin,sözünde durmasın,dansöz gibi olsun ama işte o en önemli, final anında dönmeyecek.İnşallah öyle bir anda dönmeyiz.Siz de çok ön yargılı bir yargıçsınız. Bıçak sırtı bir kişiliğim var beni anlamanız mümkün değil.Sakallıyla dua eder,ateiste ağlarım.Bence siz beni aptal olarak göstermeye devam edin.Zaten düşündüm de en yakışan sıfat bu.Allah akıllı kötülerden korusun!Bu arada okumadığım yazınız kalmamış galiba.  21.09.2015 11:29
 

Doğru söze ne denir? Kerim Korkut haklı. Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 20.09.2015 18:29
Cevap :
Teşekkür ederim İsmail Hakkı bey...  21.09.2015 11:44
 

yaşamadığın için hasta oluyosun katılıyorum ..

savas barka 
 20.09.2015 16:43
Cevap :
Evet,yaşamadığımız için hasta oluyoruz  21.09.2015 11:20
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5500
Toplam yorum
: 14076
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 650
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster