Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '13

 
Kategori
Deneme
 

Doğrulanamadık

Doğrulanamadık
 

Biliyorum sende haklısın. Haklı olduğunu nasıl mı anladım. Basit; senin baktığın yönden baktım. Görecelilik birçok kavramla pekişip geçici nitelikler kazanabilir. Senin düşüncelerin genel-geçer doğrulara sahip olmasa da, Görecelilik jokerini kullandığın zaman sende haklı olabiliyorsun.Üstelik sen güçlü taraftasın. Güçlü taraf her zaman haklıdır sanma, Unutma ki sen güçlü değilsin, gücün esirisin. Güce aldanmak, seni sadece kendini her şeyin ölçütü zannettirecek haklılık yanılgısına düşürür. 
 
Haklılığın çoğunluğa göre belirlendiğini zannetsekte, haklılık doğruluğa göre değişir. Doğru her zaman haklıdır. Çoğunluk yanlışı doğrulayabilir, doğru gibi gösterebilir, ama asla yanlışı doğru yapamaz. Yaptırımlar, baskılar doğruyu değiştiremez.  Çünkü doğru gerçektir ve tektir. 
Bilmediklerimiz belki bizim için doğru-yanlış hükmünde olmayabilir. Bilmiyoruz diye yanlış olamaz ve yok sayılamaz. Yanlışlık kavramını, hiçbir etki altında kalmadan sadece  yarar-zarar denklemine göre değerlendirirsek, yanlışlığı hem fikren hem fiilen daha az kullanacağımızdan eminim. 
 
Hepimiz Aynı Seviyede İnsanız.
 
Toplam blog
: 4
: 77
Kayıt tarihi
: 22.10.10
 
 

Üniversiteyi 5,5 senede bitirdim Yönetim bilimleri alanında gelişmeye çalışıyorum İnsanla..