Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

Doğrusu normal buldum ve hoş gördüm

Doğrusu normal buldum ve hoş gördüm
 

Ak Parti'nin 2014 yerel seçimlerindeki başarısına sevindim diyebilirim.
 
Belki garipseyebilirsiniz, ama endişelenmeyin anlatacağım.
 
***
 
Benim psikolojim de, vicdan anlayışımda şu vardır: Bir şahıs, bir grup, bir parti, bir cemaat, bir millet veya bir din gibi şeyler çoğunluk tarafında övülüyorsa, göklere çıkartılıyorsa, övülen o şeye karşı bir antipatim oluşur, o şeyi kutsamaktan uzaklaşır, arama mesafe koyar, onun eleştirel yönlerini çoğunluğun önüne sermeye çalışırım; bir şahıs, bir grup, bir parti, bir cemaat, bir millet veya bir din çoğunluk tarafından acımasızca yeriliyor, insafsızca eleştiriliyor, karalamalarla mağduriyete itiliyorsa, o şeye karşı bir sempatim oluşur, yanında olur ve görmezden gelinen iyi yönlerini ortaya çıkarırım.
 
Tarafsız olmanın, muhalif vicdanın gereğidir bu.
 
Bir Ak Partiliye göre CHP'li,
 
Bir CHP'liye göre AKP'li,
 
Bir Türk milliyetçisine karşı Kürt,
 
Türk milliyetçisini yerden yere vuran bir Kürt milliyetçisine karşı bir Türk'üm.
 
İslam düşmanlarına karşı İslam,
 
Yahudi düşmanlarına karşı Yahudi'yim.
 
Neyse uzatmayalım, çoğunluğun övdüğüne antipati, çoğunluğun yerdiğine de sempati beslerim.
 
***
 
Ak Parti 17 Aralık operasyonlarından beri dört bir taraftan yıpratma ve taşlamalara maruz kaldı.
 
Ak Parti'nin içerisine düştüğü bu durumlar beni Ak Parti'ye karşı sempati beslememi sağladı. 
 
Ak Partiye yöneltilen suçlamalar her ne kadar doğru olsa bile, ona yapılan acımasızca karalamalar, onlara kalbimi ısındırdı.
 
Hiç kimse anlatıldığı kadar iyi, hiç kimse de anlatıldığı kadar kötü değildir, düsturunu anlayamayan pek çok insan olduğu için benim söylediklerimi saçmalık olarak niteleyecekler çıkacaktır elbet. Dileyelim, onlarında vicdan gözlerinin biri daha açılsın.
 
***
 
Hiç korkmasın cemaat, Tayyip 'inlerine gireceğiz' diyor ya, bu seferde cemaatin yanında olacağım, tıpkı  Cemaatin karalamalarına maruz kalan Ak Partinin yanında olduğum gibi...
 
Hiç kimseyi acımasızca eleştirme, hiç kimseyi de göklere çıkarırcasına övme!
 
Acımasızca eleştiri ve aşırı övgü, akıl ve mantığın devre dışı kaldığı durumlardır.
 
-Mustafa Yıldırım - 01.04.2014
 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..