Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '09

 
Kategori
Üniversiteler
 

Doğu Akdeniz Üniversitesi patladı

Doğu Akdeniz Üniversitesi patladı
 

Daü'nün üstünden helikopter ile çekilmiş bir fotoğraf.


Şimdi başlıktaki ifadeyi okuyanlar yanlış anlayabilirler ama birazdan anlatacaklarımdan sonra o mecazi başlığın ne kadar yerinde olduğunu sizde fark edeceksiniz.

Bu sene sınava giren öğrencilerin yaptığı tercihler açıklandı. Herkesin o umutlarının kapısı olacak üniversiteler seçildi. Biz de üniversiteli olsak bile okulumuza yapılan kayıtları merak ettik ve inceledik. Çünkü burada okuyan bütün öğrencilerin aklında şu soru var ''Acaba bu kadar zamdan sonra bu okula kayıt yaptırırlar mı?''. En sonunda cevabımızı aldık.Yazımın sonunda size bir internet adresi vericem ve sizde inceleyin.

Doğu Akdeniz Üniversitesi heryıl yapmış olduğu zamlara yenilerini ekliyor ve burdaki öğrencilerin bilekleri gittikçe bükülüyor.
Okulumuza 2005 yılında ÖSS'nin son kez yapılması sebebiyle aşırı derecede fazla öğrenci geldi.Bende onlardan biriyim. Okulun bu kadar çok fazla seçilmesinin temel sebebi ucuz olmasıydı ve bunun yanında da gerçekten çok kaliteli eğitim veriyordu.Araştıran herkes bunu anlayabilir.Gerçekten çok iyi labaratuarlara sahip, ki 17 labaratuarı ile Avrupanın en büyüklerinden.Yüzlerce yabancı öğretim görevlisi var ve hemen hemen hepsi çok büyük okullardan mezun olmuşlar.Tabi bu okula gelmelerinin başlıca sebebi maaşların gerçekten dikkate alınır şekilde yüksek olmasıydı.

Zaman zaman buranın yönetimi ile sorunlar yaşardık ve onların bize cevabı ''Bu kadar ucuz bir okula Türkiye'de gidemezdin.'' olurdu, bizimde cevabımız ''Bu okul Türkiye'dekiler kadar pahalı olsaydı ben zaten baştan gelmezdim.'' Şimdi okulum gerçekten de fiyatları Türkiye'deki üniversetelerin fiyatına çekti ve kim haklı çıktı? Biz, öğrenciler, okullara dişlerinden tırnaklarından arttırdıklarını yollayanlar haklı çıktı.

Ben 2005'de geldiğim fiyatın %40 daha fazlasını ödüyorum şu anda.Hani derler ya ''Sen eski kayıtsın sana zam fazla dokunmaz.'' Şu anda ben bile on bin türk lirasından fazla para ödemeye mahkum edildim.
Unutulmaması gereken bir konu daha var. Askeri ücretin bile Türkiye'dekinin üç katı olduğu bir yerde herşeyin fiyatı da üç kat hatta 5 kat daha fazla.Buna ekmek bile dahil. Hal böyle olunca hesabı sadece okul fiyatı üzerinden yapmamak gerekir. Öğrencinin kalacağı yerden tutunda günlük yiyeceği içeceğini hesapladığınızda emin olun, ya okul fiyatı kadar daha ek masraf ya da okul fiyatından da fazla bir masrafta sırf öğrencinin gündelik yaşamına gidiyor.Bu öğrenci hiç mi gezmicek derseniz işte o zaman gündelik yaşamın masrafları çok çok daha abartılı ki unutmayın burada eğlencede Türkiye'deki fiyatların üç beş katı.

Bu sebeble benim tavsiyem Türkiye standartlarında bir kişinin bu okula gelmesi gereksiz ve masraflı. Çocuğunuzu Türkiye'deki özel okullara yollayın daha uygun olur. Hem yakınınızda olur hemde aynı fiyata.Bu söylediklerim yanlış anlaşılmasın. Okulumuzun eğitim seviyesi Türkiye'de ilk beşe girer ama gel gör ki Türkiye sınırları içerisinde olsaydı.

Sizinde ayrıntılı inceleyebilmeniz için buraya gerekli linki koyuyorum;

http://osyspuanlari.osym.gov.tr/tablo4.aspx

(''Ada göre arama'' bölümüne ''Doğu Akdeniz'' yazmanız yeterli.)

Bu linktede okulumuzun yeni fiyatları.Unutmayın 2005 de bunun yarısı kadardı.

http://web2009.emu.edu.tr/Ogrenciisleri/harclar/2009-2010%20HARCLAR.htm
 
Toplam blog
: 6
: 938
Kayıt tarihi
: 23.08.08
 
 

Eastern Mediterranean University Makine Mühendisliği Bölümü öğrencisiyim. Spor, internet, felsefe ve..