Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '12

 
Kategori
Eğitim
 

Doğu'ya giden öğretmene fazla maaş!

Mili Eğitim Bakanlığı'nın en büyük sıkıntılarından birisi özür grubu atamaları...

Özellikle mevcut Bakanımız Sayın Ömer Dinçer de defalarca yeni atanan öğretmenlerin Doğu ve Güneydoğu bölgelerimizde görev yapmak istemediği ve ilk fırsatta daha Batı'ya tayin istediğini belirtti. Doğu'dan Batı'ya geçebilmenin en kolay yolu ise 'eş durumu' ataması...

Bu nedenle Doğu ve Güneydoğu bölgelerinden daha Batı'ya atanabilmek için sahte evliliklerin (sadece yasal evlilik) dahi yapıldığı ima edildi. Bir ara sayın Bakanımız 'Neden eş durumu atamalarında Doğu'dakiler Batı'ya geçmek istiyor da Batı'dakiler Doğu'daki eşlerinin yanına gitmek istemiyor' benzeri cümleler de kullanmıştı diye hatırlıyorum.

Ne zaman bu konu gündeme gelse bu sorunun gerçekten çözülmek istenmediğini düşünürdüm. Zira Doğu ve Güneydoğu'da görev yapan öğretmenlere belli bir miktar daha fazla maaş verilmesi halinde, bu bölgelere yeni atananların Batı'ya geçmek için pek de acele etmeyeceklerini hatta Doğu'ya atanmak ve tayin isteyenlerin artacağı muhakkak...Kaldı ki, benzeri bir uygulama bu bölgede görev yapan güvenlik güçleri için uygulanıyo...

Evet, bu bölgeler de ülkemizin bir parçası ve mutlaka özellikle eğitim ve sağlık alanında personel ihtiyacını karşılamak oldukça önemli. Hatta kritik ve stratejik öneme sahip... Fakat bu ihtiyaç zorlayarak, değil motive ederek yapılmalı...

Nihayet hükümet bu konuda adım atmaya başladı ve Doğu ve Güneydoğu'da görev yapan öğretmenlere yönelik teşvik uygulamaları üzerinde çalışıldığını duyurdu. 2013 yılı teşvik paketinde bu bölgelerde görev yapan öğretmenlerin de unutulmayacağı açıklandı.

Bu adımı geç kalınmış olmasına rağmen oldukça anlamlı buluyorum. Ümit ediyorum ki, süreç sonuçlanır ve dağ fare doğurmaz!...

Sinan ÇAĞIRAN | www.EgitimHaberim.com
sinan.cagiran@EgitimHaberim.com
http://www.facebook.com/scagiran

 

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..