Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Yeşim Varol İlişki ve Evlilik Danışmanı

http://blog.milliyet.com.tr/duruyasam

17 Ağustos '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Doğum Günü Kızı

Bugün benim doğum günüm. Kutlama mesajları almak için ilan etmiyorum, yanlış anlamayın. Hatırlayınca içimizi dağlayan ama sonrasında riskleri unutup önlemleri atladığımız deprem gününü anmak için de söylemiyorum. Biliyorum ki benim gibi, depremi en acı haliyle yaşayanlar unutamıyor zaten. Hayat muhasebesi yapmak için iyi bir gün bugün, mutluluğun, eksiklerin farkına varma günü. Paylaşmak istediğim günün bu yanı.

Yolun yarısını geçeli oldu biraz. Hep denir ya “şimdiki aklımla on yaş, yirmi yaş genç olsaydım” diye. Bu cümle bile fazla kaderci gelir bana. Sanki bu doğanın kanunu değil, herkes yerinde sayıyor, bir biz eskiyoruz gibi. “Her yaşın ayrı güzelliği var”, “Olduğun yaş en güzeli” tesellilerine de girmeyelim ne olur. Kurtulalım artık, şu ucu kısmete dayanan kurban psikolojisinden. Çünkü biz kader kurbanı değil, talihin yüzüne güldüğü şanslılardanız.

Bakın, hayattasınız. Binlerce insan kaybettik yıllar önce bugün. Ama siz hayattasınız. Bu yazıyı okuyorsanız, belirli bir eğitimiz var, internet, bilgisayar gibi lüksleriniz var demektir. Elbette her hayatta eksikler var, tamamlamaya çalışmak için çabanız var mı? Önemli olan bu.

Her sene kendime yeni hedefler koyarım. Paraya pula bağlı değil, salt kendi çabama bağlı hedefler. Daha mutlu olmak için neye ihtiyacım varsa. Geçtiğimiz yaşımda yeni bir kitap, kendime ayırabileceğim daha çok zaman, yardımcı olabileceğim daha çok insan, dost diyebileceğim yeni insanları kucaklamak ve tabi ki ailemle daha güzel zamanlar geçirmek vardı aklımda. Allaha şükür, hemen hepsini gerçekleştirdim. Yaşımın güzelliklerini, getirdiği aklı, fırsatları doya doya yaşadım. Hayatımda yeni pencereler, yeni dostluklar açıldı. Bir kez daha anladım ki, karar vermek kazanmanın yarısı, çabalayınca da “yapamam” yok hayatta.

Bugün ailemin, dostlarımın, arkadaşlarımın güzel dileklerini almak, elbette çok güzel. Ama en güzeli ne biliyor musunuz? Hayatlarını değişim yarattığımı söyleyen ve kitaplarımdan, yazılarımdan beni takip eden, hiç tanımadığım insanların “iyi ki varsınız” demeleri. İnsanlara yardım edebildiğimi bilmek, hayatlarında fark yaratabilmek kadar değerli bir hediye olabilir mi? Evet, iyi ki varım, iyi ki insanlara yardım edebiliyorum. Ne iş yaptığınızın, ne şartlarda yaşadığınızın hiç önemi yok, mutlaka yardım edebilirsiniz çevrenize. Deneyin bakın, siz yardım ettiğiniz insandan çok daha mutlu olacaksınız.

Çok mu kendimi anlatan bir yazı oldu bu, bilmiyorum. Eminim siz ne demeye çalıştığımı anlamışsınızdır. Size salt kendimi anlatmışım gibi gelse bile, affedin bugünlük ne olur. Bugünün şımarıklığına verin. Bugün benim doğum günüm.

Sevgiler

Yeşim Varol Şen

Yaşam Koçu ve Evlilik Danışmanı

 
Toplam blog
: 171
: 2282
Kayıt tarihi
: 13.05.09
 
 

Davranış Bilimleri Uzmanı, İlişki ve Evlilik Danışmanı, Kurumsal Eğitmen ve Danışman Kitapları; U..