Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '19

 
Kategori
Aile
 

Doğum Günü

Bu gün benim doğum günümmüş. Yahu insan doğum gününü bilmez mi beni babam nüfusa ne zaman kaydettirdiyse benim doğum günüm o gün. Çünkü ben Hasta hanede doğan biri değilim bir dağ köyünde doğan biriyim. Hasta hane postahane bili mum hanelerin olmadığı dört yüz haneden oluşan bir orman köyü kesile kesile orman da kalmamış ama kadastroda orman köyü geçiyor.

Koca kağan köyü acaba biz nerelerden kalkıp bu köye geldik tam olarak bilinmiyor. Ama görmeyen sayısının fazla olduğu bizden kopan köylerde de görmeyenlerin olduğu bazıları ne kadar inkâr etsede tabi büyük ikramiye onlara çıkmadığı için inkârı seçebilirler. Daha önceki büyük büyük abilerimiz Ablalarımız körler okulunu bilmedikleri için köyde kalmışlar  tümünün ayrı hikâyeleri var. İbrahim abi sesi güzel olunca TRT İzmir radyosuna götürmüşler onlar da Gaziantep’teki körler okuluna yönlendirmişler.

Ben körler okulunu okuyan dördüncü görmeyenim. Benden sonra üç kişi hariç tümünü körler okuluna yönlendirdim ailelerini ikna etmeye çalıştım.

Ben kimim. Babam Abdülkadir. Adını dedem koymuş annemse Fadime bir Yörük köyü. Anam kurban bayramıydı der. Ben doğmuşum. Tabii doğum günüm onların hüzün günü olmuş. Dağın başında doğayla savaşacak ve ekmeğini taştan çıkaracak bir yerde sağlam ve özelikle erkek çocuklara ihtiyaç var. Ama bir görmeyen. hüzün acı derken büyümüşüz ve özelikle İbrahim abinin takibiyle körler okulu süreci sonra görenlerle birlikte kaynaştırmada Karabağlar Cumhuriyet lisesi sonra uşak eğitim fakültesi kuran kursları rehabilitasyon derken başbakanlık merkez binada memurluk sonra İzmir’e tayin şimdi uzun yıllar beyazay derneği İzmir şube başkanlığını yürütüyorum.

Evlendim ve ayrıldım bir daha inşallah. Çalışıyorum, Sevdiğim ve sevildim acı tatlı günlerim oldu kırk iki yaşına girdim. Babam beni nüfusa ne zaman kaydettirdiyse o gün doğum günü olanım ben.

Babamı silik bir hayal olarak hatırlıyorum. Zengin dönemlerimiz de oldu soğan ekmek te yedik rabbim birçok güzelliği yaşattı aşkı da tattım ayrılığı da kavuştum özledim ağladım güldüm. Ve özellikle sadece görmediğim için ayrımcılığa uğradım ve bu ayrımcılıklarla hep mücadele ettim sadece görmüyorum diye hor görüldüğümde Allaha değil ama hor görenlere isyan ettim. Sevdim çok sevdim. Ne kadınlar sevdim zaten yoktular demiyorum. Sevilip sevenlerdenim. Sadece bir siyah saçı okşar seversin o bir gölgedir varlık sanırsın. Dünyanın gelip geçici olduğuna inanıyorum.3 Günlük Dünya için fırıldak olmaya değmez gelin sevelim sevilelim Allah var gam yok.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..