Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '09

 
Kategori
Şiir
 

Doğum günün kutlu olsun!

Doğum günün kutlu olsun!
 

11.25.2009


Bir gece vakti, ansızın çıkageldin..
Böyle bir geceydi; sessiz, soğuk ve keder dolu bir gece.
Hatırlarsın, hani sen bana sorular sormuştun,
ben ise bildiğim kadar sana anlatıp, tek tek cevaplamaya çalışarak,
senin o muhteşem güzelliğinin esiri olmuştum.
Aynen böyle bir gece idi, sessiz ve soğuk!
Hatırlıyor musun ilk gülüşmemizi? Hani sana eski bektaşi fıkraları anlatırdım,
sende fıkralara güler, sonra o engin nezaketine yenik düşerek ' çok güzel' der susardın.
...
Hayallere dalardık beraber,
uzaklara bakar kendimizce birşeyler mırıldanırdık,
sonra´da birbirimizi hatırlar gülümserdik.
Hatırlıyorsun değil mi?
Böyle bir gece idi, sessiz, soğuk ve keder dolu...
Ama gökyüzünden yıldız düşer gibi, ansızın çıkageldin..
Karanlik geceler´de az sabahlamadık, az türküler dinleyip, az şiirler okumadık.
Hani sen ilk divan şiirlerini okurken, o hayret kalışlarına esir düşerek ' çok güzel..' diyebilmiştin sadece.
Ikimizde hayretler icinde okuyup, hayretler içinde kendimizce birşeyler anlamaya çalışmıştık.
Hatırladın değil mi güzel kız?
...
Kim bilir; belki de böyle bir ıssız gecede doğdun. Ay´da seninle doğmuş, yeryüzüne:
- Ey dünya! Yeni bir güzel düştü gökyüzünden, bayram edin şenlik edin. Diye haykırmıştır..
Hatırlıyor musun, burçlarımızı okurduk, sonra sen o hüzünlü sesinle ' ama ben hangi gün doğdum bilmiyorum ki' derdin?
Ben de şaşkınlığımı gizlemeye çalışarak, kendi kendime:
- Bunun doğum gününü nasıl kutlayacağız ya biz? diye söylenirdim.
Hatırladın´mı güzeller güzeli?
Hani böyle bir gecede seninle tanışmıştık, seninle adımlarımızı atmıştık..
Böyle bir gece idi, aynı doğum günün gibi!

Hatırlıyor musun bana ' şiirlerini paylaş' dediğin günü?
Yahut açılıp bana ' Seni Seviyorum' dediğin anı...
Bana kızdığın anları hatırlıyor musun?
Hani geriye baktığında, o kadar kızgınlığın içinde, yine de gülümsediğini?
Benden kopup bir türlü gidemeyişini?

Seni unutmadım, bugün doğumgünün biliyorum...
Hangi gün, hangi ay doğduğun önemli değil,
Hangi yıldızın kucağından seni koparıp, dünyaya attıklarıda önemli değil
Seni sevenlerin şu an seni hatırlıyor ya,
seninde mazileri hatırladığın gibi....
Haydi, durma haykır içinden geldiği gibi, Istanbul'a dönerek:
- Bugün benim doğum günüm ey Istanbul, duydun muuu...diye, İstanbul'u ayağa kaldır.

Istanbul'u bilmem ama, ben haykırışını duydum..
Doğum günün kutlu olsun!

Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..