Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '19

 
Kategori
Hamilelik Sonrası
Okunma Sayısı
27
 

Doğum Sonrası Kilo Verme

Hamilelik boyunca ve sonrasında annelerin vücut sisteminde birçok değişiklik meydana gelmektedir. Sağlık açısından önemli olan doğum kiloları, doğum sonrası tüm annelerin ortak sorunudur. Doğum sonrası vücutta biriken sıvı ve bebeğin ağırlığı ile birlikte vücutta 5 kiloya yakın bir ağırlık kaybı yaşanır. Doğumdan sonra anneler kilolarından hemen kurtulmak ister. Ancak bu o kadar da kolay bir süreç değildir. Doğumdan sonra lohusalık olarak bilinen ve 40 günü bulan bir dönem yaşanır. Bu dönemde anne kendini yorgun ve halsiz hissetse de öğünlerinde daha sağlıklı ve besleyici gıdalar tüketmeleri gerekir. Bu süreçte beslenme sadece anne için değil emzirme döneminde ise bebek için de oldukça faydalı olacaktır. Şok diyetler, öğün atlama, kafeinli ya da asitli içecek tüketmek bu süreçte oldukça zararlıdır.

Porsiyonlarınızı küçültün; emzirme dönemi olsa da olmasa da dengeli ve düzenli beslenmek vücudun daha çabuk toparlanmasını sağlayacaktır.  Bu yüzden en önemli öğün olsan sabah kahvaltısını kesinlikle atlamamak gerekir. Besleyici ve tok tutan gıdalar tüketebilirsiniz. Ara öğünlerde mutlaka meyve ya da yoğurt tercih edilmelidir. Açlık kan şekerini dengelemek için ise tarçınlı süt oldukça faydalı olacaktır.

Sebze ve meyve tüketin; lif bakımında zengin olan bu tarz besinler, aynı zamanda size tokluk hissi verecektir. Taze meyve ve sebzeler, tahıllı gıdaların tüketimi sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağladığından, metabolizmanın hızlanması içinde önemli katkı sağlamaktadır.

Egzersiz yapın; spor salonuna gitmek için uygun bir vakit yaratamıyorsanız en azından her gün yarım saatlik yürüyüşler ile vücudun zinde kalmasını sağlayabilirsiniz. Yürüyüşler kan akışını hızlandırdığından, aynı zamanda eklem ağrılarınız içinde faydalı olacaktır.

Abur cubur tüketmeyin; insülin düşüklüğü ani tatlı krizlerine sebep olabilir. Bunun için abur cubur yemek yerine, taze meyveler tüketebilirsiniz. Aromalı bitki çayları da bu zamanlarda sizi oldukça rahatlatacaktır.

Toksanız yemek yemeyin; eğer ki aç değilseniz bir şeyler tüketmeyin. Bu gereksiz kilo alımına sebep olduğu gibi zamanla alışkanlık haline gelebilecek bir durumdur. Bu yüzden meşgul olacağınız farklı konularla ilgilenebilirsiniz. Kitap okumak, bebeğiniz ile yürüyüşe çıkmak gibi aktiviteler sizi istem dışı yemekten uzak tutacaktır.

Anneler doğumdan yaklaşık 2 hafta sonra dışarı çıkabilir. Bu zamanlarda küçük işlerinizi halledebilir ya da kısa yürüyüşler ile vücudun eski formuna kavuşması için destek verebilirsiniz. 3 hafta kadar sonra ise ev işlerini yapacak duruma gelebilirsiniz. Bu süreçte bol su tüketmek ve sık idrara çıkmak yararlı olduğu kadar, enfeksiyon riskini de azaltmaktadır.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 34
Kayıt tarihi
: 13.07.19
 
 

Merhaba, ben Burcu :) Burada olma amacım, bildiğim, gördüğüm ya da gözlemlediğim her şeyi meraklı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster