Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '11

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Doğum sonrası kilolardan kurtulmak

Doğum sonrası kilolardan kurtulmak
 

Doğumun üzerinden aylar geçtiği halde istediğiniz kiloya inemediyseniz moralinizi bozmayın. Derler ki, vücut 9 ayda ancak kendine geliyor. Emziriyorsanız, tatlı, börek gibi hamur işlerinden de uzak durursanız büyük ihtimalle bebeğiniz 9 aylıkken hafiflemiş olacaksınız. Bazı şanslı anneler ilk 3 ay içinde eskiye bile dönüyor.  

 

 

Ben? Ben, emzirirken kilo alanlardanım. Hamileyken 11 kilo alıp, doğumdan sonra geriye 3 kilo fazlayla ortalarda hafif hafifgezinirken, ‘emziriyorum nasıl olsa, ohh gelsin Nutella’lar, gitsin antep fıstıklı çikolatalar’ diyerek şuursuzca tüketince kalorileri, aldım mı 4 kilo?!? İyi de bana ”emzirince kilo verirsin” demişlerdi. Anne sütünü arttıranın su olduğunu bilmez miyim? Herkese de söyleniyordum, ”bana tatlı, yemek, komposto, şerbet için ısrar etmeyin. Su bardağımı boş kalmasın yeter” diye.  

 

Ama çikolata tatlıdan sayılmaz ki. O bir ihtiyaç. Vücudum istiyor. İşin tuhafı hamileyken canım hiç istememişti. Sanki o 9 ayın acısını çıkardım. Yemek bile yemiyordum. Başka tatlı da yoktu aklımda sadece çikolata. Sonra bir gün dedim ki kocama ”lütfen bana 'DUR' de. En kötü şeyleri söyle ki artık yemeyeyim.” Cevap vermedi. Bir şey demedi. Bir kaç hafta sonra ”kilolu muyum?” diye sordum durup dururken. Cevap: ”Sen karar ver. Aynadaki görüntün seni memnun ediyor mu?” Haydaaa. İşte yeni bir sayfa açmamı sağlayan o cümle. Ciddi miydi, yoksa ben söylediğim için mi çıkıvermişti bu sözler ağzından?!?  

Hamileyken o kadar iyi besleniyordum ki, çalışıyordum bir yandan da, spor yapıyordum, sabah akşam köpeğimizi bile ben gezdiriyordum. Beslenme üzerine aldığım kitaplardan birinde şöyle bir cümle karşıma çıkmıştı:  

Bir yiyecek veya içeceği elinize aldığınızda, kendinize önce şu soruyu sorun. ‘Bu benim bebeğim için yararlı mı, yememe gerek var mı?’ Cevap sizin beslenme düzeninizi şekillendirecektir.  

Zararlı olduğunu veya bebeğinizin ihtiyacı olmadığını bildiğiniz bir yiyeceğin kanınıza karışmasına izin veremezsiniz. Ben de öyle yaptım. Diyetisyen arkadaşıma danıştım. O da bana ”eğer doğru beslenirsen 20 kilo da alsan, doğum sonrası hepsini verirsin. Ancak kaloriler tatlı-börekten gelirse, hamilelik boyunca sadece 10 kilo da alsan 1 gramını zor verirsin” demişti. Ne olduysa benim çikolata aşkımdan oldu. Kocamın uyarısı ile haftada 1 pakete indirdim çikolatayı. Su miktarını arttırdım. Meyve ve çiğ sebze ilk sıradaydı artık hayatımda. Bir de mercimek çorbası. Nedense kırmızı mercimek çorbasından sonra bir anda süt doluyordum. Her seferinde hem de. İçindeki soğandan olduğunu iddia edenler var. Sebebini bilen varsa söylerse çok sevinirim. Hafif hissediyordum kendimi. Tabii bu arada oğlum 6 aylık olmuştu, Mobil diyorduk çünkü yuvarlana yuvarlana ilerliyordu. Oturuyordu. Emekledi emekleyecek. Evdeki hareket artınca, menü de düzene girince, eh hala emziriyorum kilolar haftada 1'er 1'er gitmeye başladı. Koray 9 aylıktı ben hamile kaldığım kilodaydım. 1 yaşındayken daha da zayıflamıştım.  

 

Gelelim önerilerime: (Test edilip, ONAYLANDI)  

  1. Zaman bulup da Tv karşısına geçtiğinizde 1 tabak bisküvi- cips-kek yerine, koca bir bardak su-2 porsiyon meyve alın.
  2. Sebzeleri çiğ yemeye çalışın. Havuç, salatalık, kereviz sapı, soya filizi, yeşil ve kırmızı biberi şiddetle tavsiye ediyorum.
  3. Açken markete girmeyin. Bunu her zaman söylerler ama insan hem açsa, hem de evde annesinden süt bekleyen bir canavar varsa şuurunukaybedebiliyor.
  4. Bebeğinizle beraber aktivite yapabilirsiniz. Evde yoga-jimnastik egzersizlerinin yanı sıra pusetine koyun bebeğinizi, başlayın düzenli yürüyüşlere. Bu hem size hem de miniğinize iyi gelecek.
  5. Bol giysilerinizden kurtulun. Eskiden olsa içine girebileceğinizi bildiğiniz yepyeni bir kot alın ve onu dolabınızın üstüne asın.
  6. Bebeğiniz hareketlendiğinde üzülmeyin, aksine sevinin. Çünkü peşinde koşarken aslında en iyi sporu yapacaksınız.
  7. Asla gece yemek yemeyin, atıştırmayın.

Aslında yapılacak şey kolay bol bol su için. SU. Şerbet, hoşaf, komposto değil. SU. Tatlı değil SU. Ben yaptım siz yapmayın. Emzirirken kilo alan tek insan benim diye düşünüyorum artık. Hepsi çikolata bağımlılığım yüzünden. 

www.slingomom.com 

 

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..