Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

28 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Doktor Nowzaradan Bizden Biri

Doktor Nowzaradan Bizden Biri
 

Meğer kökleri Türkiye topraklarında var olmuş.


Doktor Younan Nowzaradan, İran asıllı diye biliyordum. 
Meğer kökleri Türkiye topraklarında var olmuş.
Bu niçin önemli, çünkü bizim ülkemizin topraklarında yetişen insanların akıl seviyesi, vicdan - merhamet seviyesi yüksek olur. Kendinde bu özelliği keşfeden ve dışa yansıtabilen kişi yaşantısında hep insancıl kalır. Doktor Nowzaradan"nın duruşunda, bakışında, davranışlarında bu güzellikler bulunmakta, bu sebeple tüm dünyaca  iyi insan olarak bilinmekte...
Değerli Milliyet Blog okurlarım; önceki gün yayınlanmış olan Doktor Nawzaradan başlıklı yazımı, adı geçen doktorun izlediğim programlarından etkilenip yazmışdım. Bizim doktorlarla bir kıyaslama yapmak ister gibi. İyi kalpli, sevimli atom karınca çevikliğindeki ünlü doktor diyerek, kiloları altında ruhları ezilen insanlara verdiği sağlık hizmetlerini aktarmıştım. Meğer benden gayri ne çok tanıyanı ve seveni varmış bu babacan tavırlı doktorun...
Konuma ilgi gösterip, doktora olan  alakanızı ve sevginizi tarafıma da mesajlarla iletmeniz beni son derece mutlu etti. Kendisinin ülkemizde bu kadar çok seveni olduğunu bilmiyordum doğrusu... Sonra merakımı çekti, biraz araştırmaya koyuldum. "Bizim insanımız birini boşuna sevmez, kan çekmesi gibi bir durum mu var" düşüncesiyle başlayıp, hararetle yaptığım araştırmada doktorun soyadından yola çıktım. Farsça da now yeni anlamına geliyor, nowdan sonraki harflerin bütünü zaradan, yani ülkemiz ilçelerinden Zara ilçesi...Birleşti mi ne oluyor? Nowzaradan, Türkçesi Yenizaradan...
Sivas ilimizin Zara ilçesinden...Bu fikirle oralardan birileriyle yaptığım görüşmeler neticesinde vardığım kanı şöyle: Amerika"nın Houston kentinde yaşayan doktor Nowzaradan"ın bizim içimizden biri olma olasılığı çok yüksek. Dahası da var. Sevgili Dr. Nowzaradan tarafından görevlendirilen birilerinin (sanırım avukatları) Sivas, Zara ve Divriği'de, bir kaç kez büyükbabasının kabrini ziyarete geldiğini, köklerini aradığını öğrendim. Hatta bir okurum, "resimlere baktığımızda kayınpederimin ikiz kardeşi kadar kendisine benzemekte olduğunu gördük." diye bilgi verdi.
Bu durumda ya dedeleri İran"a gidip yerleşmiş ve doktor Novzaradan İranlı olmuş. Yahut yüz yıllar önce İran"dan Türkiye"ye köklerinden birilerince gelinip yerleşme yapılmış. Bazı sorulara doğru cevabı doktor Navzaradan verecektir. Kendisine ulaşmaya çalışıyorum, sağlıklı cevabını bizzat kendisinden alacağımı umut ediyorum. Bu durumda muhtemellik kalkacaktır diye düşünüyorum... Konuya yönelik detaylı bilgisi olan varsa, bu yazımı okursa görüşümü netleştirebilir.
Ayfer AYTAÇ - ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..