Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '21

 
Kategori
Anılar
 

DOKTOR SADETTİN BİLGİÇ

 

Eskiden beri anı kitaplarına karşı bir sempatim vardır.İnternette araştırma yaparken hemşerimiz Sadettin Bilgiç’in bir anı kitabını görünce hemen sipariş verdim.Hatıralar ismini verdiği kitabın adresime kadar gelişini heyecan içinde bekledim.Düşünsenize 1920 yılında doğmuş,1947 de Tıp fakültesini bitirerek doktor olmuş bir insanın anıları ne kadar değerlidir?

Kitap hem de imzalı olarak elime ulaşınca heyecan içinde okumaya başladım ve yanılmadığımı anladım.İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanı olduğu yılları,Demokrat Partili yılları içer gibi okudum.Sonra sıra 27 Mayıs askeri darbesine,sonra da Adalet Partisinin kuruluşuna kadar geldi.Siyasi acıları yaşayarak görmüş,bunlardan kurtulmak için şikayet etmek yerine,çare olmak için çırpınan bir gönül adamıdır.Ama bu acıları bertaraf edebilmek için bazen göğsünde yumuşatıp ,kaleye gönderebilmek için    iyi bir aksiyon adamı da olmak gerekiyor.

1963 yılında Celal Bayar cumhurbaşkanı tarafından affedilince onu karşılamaya Kayseriye giden heyetten Mehmet Ali Aytaç paşanın sizi tekrar Çankaya’ya oturtmaya geldik dediğinin gazetelerde yayınlanması üzerine 24 Mart  günü iki bin-üç bin kişilik bir gurubun nasıl Kızılaya yürüyüşe geçtikleri,polis ve askerlerin gözleri önünde AP genel merkezini taşladıklarını ,şikayete gidilen mercilerin siz de tahrik etmişsiniz dediklerini kitaptan öğrendim.Kitapta bütün karşılaştığı problemleri konuşarak çözüme kavuşturan bir kişilik karşınıza çıkıyor.

Kitapta Necmettin Erbakan’ın siyasete girişini,Kocatepe camisinin yapılış hikayesini,CHP ile koalisyon yaptıkları günleri,Demirelin partiye katılışını,İmran Ökten cenazesinin nasıl sıkıntı olduğunu,Demokrat Partililerin alınan hakları iade edilsin denilince nasıl anarşinin üniversitelerde hortladığını,Anayasa mahkemesinin tarihte nasıl hükümler verdiğini,AP den ihraç olayını,kendisine ve ailesine karşı düzenlenen suikast olayının iç yüzünü,CHP-MSP koalisyonunu,Kıbrıs ve 1. Ve 2.MC hükümetlerinin kuruluşunu,Güneş Motel olayını,Şarkikaraağaç bankası olayını,Büyük Türkiye Partisi ve Anavatan Partisinin kuruluş hikayelerini birinci ağızdan öğrenme fırsatını yakalamış oluyorsunuz.

Kitabı okurken demokrasinin ülkemize yerleşmesi için ne badireler atlatıldığını,ne acılar çekildiğini yaşar gibi oluyorsunuz.Koca Reis ismiyle anılan bu teşkilatçı adamın Ulaştırma bakanlığı ve Savunma Bakanlığı yaptığını ama asıl gücünün insanları ikna kabiliyetinden kaynaklandığını gördüm.Doğu illerine il ve ilçe kongreleri amacıyla gittiğinde ısrarla AP yetkililerince buraların ihmal edildiğinin tekrarlandığını görür ve çok rahatsız olur.Ona göre bütün ülkeye eşit bir şekilde kalkınma çalışmaları yapılmaktadır.

Sadettin Bilgiçin Hatıralar kitabını okurken 12 Eylül de yaşananları,Zincirbozan günlerini de bulmanız mümkün.Kitabı hemşerilerimize ve ülkemizde demokrasinin yerleşme sancılarına şahit olmak isteyenlere,mücadele ile geçen bir ömrü görmek isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.Bu kitabı okuyun ve kitaplığınızda bulunsun.2012 yılında kaybettiğimiz Koca Reise rahmet dileğimle..  

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..