Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '08

 
Kategori
Sağlık
 

Doktorlara sitem...

Doktorlara sitem...
 

Mutluluğun sırrı; hoşgörü ve empatide gizli. Pozitif düşünmenin katkıları ise ölçülemeyecek kadar yüksek deniyor.

Bu nedenle karar verdim, artık kimseye kızmayacağım. Kimseyi eleştirmeyip tüm farklı düşüncelere eşit mesafede durmayı öğrenip saygı duyacağım.Hatalı davrananları hemen yargılamayıp, nedenlerini araştıracağım.


Kendimi böylesine motive ettikten sonra haberleri izlemeye başladım; Haberler sona erdiğinde ise Türkiye'de haber dinlemenin, insan sağlığına zaralı olduğuna bir kere daha karar verdim. Hiç mi güzel birşey olmuyor bu ülkede? anlamadım gitti.

Siyaset berbat,ekonomi berbat,sağlık sistemi berbat,eğitim sistemi çökmüş...Gel de yaşa bu memlekette... mutlu olmak neredeyse imkansız.

Mutlu olmak için, insanların ilk önce sağlıklı olmaları gerekiyor.Ne demiş atalarımız " sağlam kafa, sağlam vücutta olur". O nedenledir ki,sağlık sistemi bir ülke için hayati önem taşımaktadır. Son senelerde yapılan değişiklikler kimilerine göre epey yararlı olmuştur. Mesela kurumların birleştirilmesi, randevu sisteminin hayata geçirilmesi çok yerinde oldu. Ancak gözden kaçan çok önemli bir nokta var. O da insan faktörü;doktorlarımızın hastaya bakış açısı, yaklaşımı hiç değişmedi.

Sistem ne derse desin birey olarak doktorlar, hastaları insan yerine koymadıkça sonuç yine aynı, değişen hiç birşey yok.

Hasta haklarıymış...nerede acaba? ben hiç rastlamadım bu konuda hassasiyet gösteren doktora. Muayene olmaya mı gidiyoruz yoksa azar işitmeye mi? hala belli değil. Hadi paparayı yedikten sonra, doğru teşhis konulsa ve tedavi olabilsek yine şikayet etmeyeceğim.

Hadi adam sinirli, çok hastaya bakıyor, içi sıkılmış, e o kadar okuduktan sonra az paraya çalışıyor falan diye hoş görmeye çalışacağım ama nafile.Çoğunun yüreğinde insan sevgisi kalmamış. Halbuki doktorluk mesleği belki de dünyanın en ulvi mesleği.Ama insana değer vermiyorsan, ancak geçimini sağlayacağı sıradan bir iş olarak bakmaya başladıysan...!

Deniyor ki "paran varsa,derdine derman bulursun " nerede? Para verip profesöre gidiyorsun; bol bol sohbet ,arkasından paralar cebe,e teşhis? tedavi? Aaa hemen olur mu? şöyle git üç-beş sefer, her defasında muayene ücreti öde, belki o zaman bir çare bulursun...o da şanslıysan!

Offf offf...



Not;Bilinçli ve işini sevgiyle yapan doktorlarımıza sevgi ve saygım sonsuzdur..

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..