Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '09

 
Kategori
Deneme
 

Doktorları sevmiyorum

Doktorları sevmiyorum
 

Evet sevmiyorum sizleri! Ukala bakışlarınızı, halden anlamaz tavırlarınızı, hastalarınıza müşteri muamelesi yapmanızı sevmiyorum!

İnsan belki de bedeni olarak, yaratılanların en zayıflarından. Çoğumuz hastalıklarla kol kola yaşıyoruz. Zaten berbat bir sağlık sistemine sahip ülkemin inlanlıktan nasibini almamış doktorları sevmiyorum sizleri.

Hasta hakları ilan edilmiş! Hastanelerin her yerinde asılı olan on maddelik bir bildiri. İkinci maddesi enteresan. " Hasta her türlü sağlık hizmetlerinin ve imkanlarının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı isteme hakkı hakkı vardır." Kaç kişi bu şerefe nail olabildi şayet özel muayenehanesinde randevusu yoksa doktorla. Bırakın bilgi almayı kafalarını çevirip baksalar olayı olurdu hayatımızın değil mi?

Aynı bildirinin sekizinci maddesi ne buyuruyor bir bakın " Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır hastanın." Ey ülkemin şerefli evlatları!!! El pençe diz divan ağızlarından bir söz alabilmek için az mı beklediniz kapı önlerinde. Efendisi(!) yetmezmiş gibi az mı ağız eğdiniz sekreterlerine hemşirelerine. Hak olarak verilmiş verilmesine ama bizler yani bu hakların sahibi hastalar, nezaket, şefkati bir tarafa bırakalım güler yüzlü olmalarınıda insanlık halidir deyip geçelim, yüzlerini görebilsek o da yeterli olacaktı
lakin o dahi çok zor. Zira kovarmışcasına bakmalarını hariç tutarsak o insanı aşağılayan ifadesiz yüzlerini çevirmezler hastalarına karşı çoğu zaman.

İşte bu sebeplerdendirki bende yine aynı bildirinin onuncu maddesini- Hastanın, haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde hertürlü başvuru şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır- biraz daha insancıl yorumlayarak sizleri sevmeme hakkımı kullanıyorum.

Not: Camianız içerisinde yer alan ve "insan" olarak kalabilmiş doktarları da tenzih etmiyorum. Zira sizlerde bu düzenin çarklarından biri olmasaydınız birşeyler yapardınız. Görülen o ki zaten niyetiniz yok yada sesiniz o kadar kısık çıkıyorki ben duyamadım ne yalan söyleyeyim zaten sizlerden birisiylede henüz karşılaşmadım.

 
Toplam blog
: 7
: 1106
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

1980 İstanbul doğumluyum. Lisans eğitimimi Ankara' da kamu yönetimi üzerine tamamladım. Kamu Sektörü..