Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
Siyaset
 

Dokunulmazlık istiyor musunuz?

Dokunulmazlık istiyor musunuz?
 

TBMM’de milletvekili dokunulmazlığını kaldırmadan aynı işlevi görecek bir önerim var.

Milletvekilleri aday olurlarken Yüksek Seçim Kurulu'nda dokunulmazlık tercihleriyle ilgili bir sözleşme imzalasınlar. Bu sözleşmenin imzalanması adaylık koşullarından biri olsun. Bir form olarak tasarlanacak bu sözleşmede 3 seçenek bulunsun.

Milletvekili seçilirsem
a) Hiçbir dokunulmazlık istemiyorum,
b) Yalnızca kürsü dokunulmazlığımın olmasını istiyorum. Başka dokunulmazlık istemiyorum.
c) Dokunulmazlık istiyorum

Bu sözleşmelerdeki aday tercihleri seçmenlere açıklansın, hatta oy pusulasına yazılsın. Seçmenler oy verecekleri milletvekili adaylarının dokunulmazlık isteyip istemediklerini bilsinler.

Milletvekili seçildikten sonra, sözleşmede ancak tek yönlü değişikliğe izin verilsin. (c) işaretleyen (b) veya (a) olarak değişiklik yapabilsin; (b) işaretleyen (a) olarak değiştirebilsin. (a)’dan (b) veya (c)'ye; (b)’den (c) değişiklik yapmasına izin verilmesin.

Adayların dokunulmazlık tercihleriyle ilgili gerekli yasal düzenlemeler yapılırken, seçimlerde seçmenlerin oy kullanırken adaylardan dilediklerini tercih edebilmesi için de seçim yasası değiştirilsin.

Seçmen, dokunulmazlık zırhının ardına sığınan adaya mı oy verir, yoksa “dokunulmazlık istemiyorum” diyen adaya mı? Adaylar dokunulmazlık tercihini yaparken bunu düşünmek zorunda olacaklardır.

“TBMM’de milletvekili dokunulmazlığını kaldırmadan aynı işlevi görecek bir önerim var” cümlesiyle başlamıştım yazıma. Aslında dokunulmazlığın kaldırılmasına gerek var, hem de acilen kaldırılmasına gerek var. Dokunulmazlığı kaldıracaklarına inanmadığım için belki milletvekili adayı gönüllüğü ile birçoğunu dokunulmazlığı olmaz umuduyla bu önerimi yaptım.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..