Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '18

 
Kategori
Döviz / Altın
 

Doların Yükselişi İhracatçıların İşine Gelir Ama Ülkenin Halini Görünce Sevinemiyorlar

Doların Yükselişi İhracatçıların İşine Gelir Ama Ülkenin Halini Görünce Sevinemiyorlar
 

Başbakan da vurgulamıştı bir konuşmasında hatırladığıma göre, dolar yükselince ihracat gelirlerimiz artıyor, böyle de bir durum var.

Keşke etkisi tek yönlü olsaydı, biz ithalat da yapıyoruz ve ihracattan daha fazla.

Böyle olunca dolar kuru yükseldiği için dolarla yaptığımız ihracat gelirlerimiz arttı diye sevinemiyoruz.

Ama biraz bencilce düşünürsek, ihracat eden başka ithal eden başka, ben kendi kazancıma bakarım ithal edenin zararını düşünemem.

Bu Kerim Korkut yaklaşımı insanlar konuya böyle yaklaşmıyorlar; cari açık, enflasyon, faiz, ekonomi krize giriyor.

Yani ülke menfaati bakımından. Ben bireysel düşünen bir insanım. Biliyorum böyle düşünmek etik değil ama toplumu kurtaramıyoruz bari kişiler kurtulsun. Zaten toplu kurtulma mantıksız.

Hem doların yükselmesinin sorumlusu ben değilim ki…

Doların yükselmesinin ekonomi dışında da nedenleri var; Suriyeliler, Afrin, dünyaya karşı dik duruş... Eğer bu, kükreyişse bedeli var ve biz bu bedeli çekelim de eğer bu, kükreyişse…

Yani herkesin şaşırdığı/üzüldüğü halimiz dikenli yollarda yürüyen ülkemiz için normal bir durum. Elimizde olmayan durumlar var, elimizle yaptığımız yanlışlar var. Neden böyle demiyorum, nedenini biliyorum. İsteyen oturup ağlar, isteyen benim gibi rahat olur(Yapacak bir şey olmayınca), tuzum kuru değil yanlış anlaşılmasın, çarem yok. İradeyi bir yere teslim edenlerin şikâyete hakkı olmaz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..