Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

Dolduruş

Yıllardan beri hemen hemen tüm gazetelerde dikkatimi çeken, sonu olumsuz olabilecek, gençlerde hatalı davranış ve kararlara yol açabilecek bir habercilik anlayışını dile getirmek istedim. Bunun gibi başka konularda, başka örnekler de var. Ancak onlara da başka bir yazıda değinirim.

Bir kadının veya bir genç kızın, gazete veya dergilerde açık saçık pozlar verdiklerinde, hemen ertesi gün gazetede bununla ilgili fotolarla birlikte bir haber ve özellikle "Cesur kızın cesur pozları" ibaresi ile başlayan bir başlık .Cesur kelimesi burada ne anlamda kullanılmakta, benim anladığım teşvik anlamında kullanılmakta gibi... Başka ne olabilir bu konuda fikirleri olan varsa almak isterim. Bana kalırsa erkek egemen toplumun kadınlara verdiği hiç de bana hoş gelmeyen bir mesajdan başka bir şey değil. Ve onlara biçmek istedikleri rolü göstermeye çalışan planlı bir hareketin bir parçası.

Bu tür bir haberin sonuçları ne olabilir? Bunu benim söylememe gerek yok, bir ergenlik psikiyatristine sorulursa daha iyi ve detaylı bilgi alınabilir

İnanın bu tür haberlere defalarca şahit oldum. Bu gün gene benzer bir yazı okuyunca, uygun bir ortamla da karşılaşınca bu yazıyı yazdım.

Ergenlik dönemi ve genç kızlık dönemlerinde, gençlerin beyni erişkinlere göre çok daha saf ve her türlü kötülükleri göremiyecek durumdadır. Ayrıca her şeye isyan etmeye daha uygundur. Ben asla şunu demek istemiyorum erişkin yaştaki, bilinçli bir kadının seçtiği bir tercihi engelliyelim. RTÜK birçok konuda müdahalesini yaparken böyle çok ciddi konularda neden müdahale etmez.

Bu dönemdeki bir genç , dikkat çekmeyi, farklı davranışlarda bulunmayı, büyüklerine karşı çıkmayı daha kolaylıkla yapar. Bir de gazetelerde bu tür haberler çıkınca adeta bu gence cesaretin varsa, cesursan sen de soyunursun ve bu işten iyi de para kazanırsın gibi bir mesaj vermiş olursunuz.

Ben eskiden beri bu büyük gazetelerin bir sağlık danışmanı olup olmadığını, bu konuların, bu kişilere danışılıp danışılmadığını merak ederim. Danışılıyorsa benim tavsiyem bu görevliler değiştirilsin, çocuk ve genç psikolojisini daha iyi bilen doktorlar istihdam edilsin diyorum.

Ancak ben danışıldığına inanmıyorum. Bu haberlerin neye hizmet ettiğini de anlamıyorum. Biraz anlıyorum ama bu aklıma gelenin doğru olabileceğine inanmak istemiyorum.

 
Toplam blog
: 94
: 313
Kayıt tarihi
: 23.06.09
 
 

1958 Nisan İstanbul doğumluyum. Ama tatiller dışında İstanbul'da uzun süreli yaşamadım. 1975 yılı..