Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '22

 
Kategori
Anılar
 

DOMANİÇ'DE ŞAİRLER ŞÖLENİ (1)

       KÜTAHYA - DOMANİÇ’TE

         ŞAİR DOSTLARIMDAN

                 HATIRALAR

 

                                                                         

 

 

GİRİŞ: 

1998 yılından bu yana aşağı yukarı 7. 8 kez Kütahya ve İlçelerinde yapılan Şairler Şölenine katıldım.  Simav ‘da Osman Karaarslan, Kütahya’da Çakmakçı Mehmet Uygun ve Reşat Kızanlı tarafından düzenleniyordu Şairler Şöleni.   Şairler Şölenlerinde Anadolu’dan gelen birçok şair ve yazar arkadaşlarımızla tanışma fırsatını buldum.

 

Geçenlerde kara defterimi elime alıp karıştırdım. Bu Kara defterinde Kütahya, 20 -22 Eylül 2001 tarihinde yapılan Şairler Şölenine davet edilmiştim. İşte o ünlerin anısına bir yazımda aşağıda adı geçen arkadaşlarımla yıllardan sonra bir kez daha merhaba demek istiyorum. Kütahya’ya giderken yanıma bir ajanda almıştım.( Kara Defter), bu defterin giriş bölümüne şöyle bir yazı yazmıştım, aynen sunuyorum:

 

Merhaba

Sevgili şair arkadaşlarım,

Sanatımıza, kültürümüze değer veren insanları sever ve saygı duyarım. Şiirimizin altın kanatlarında sizinle buluşmak bir araya gelmek ve ilerde diyalog kurup haberleşmek bana mutluluk veriyor. Bu çağrıya katılmanızı istiyorum. Ne dersiniz?

 

Bu amaçla size sunduğum naçiz defterime bir, iki cümle yazmanızı diliyorum. Gönlünüzden gelen dörtlük, bir şiir, açık adresinizle birlikte yazmanızı diliyorum. İlginize şimdiden teşekkür eder, ilerde bir daha Kütahya’da veya yurdun bir başka yerinde bir araya buluşmak ümidiyle daha nice bol şiirli günlere diyorum. Teşekkürlerimle.

 

Zaman

   Zaman

      Ben sizi gönlümde

          Andıkça hatırlarım

 

Buraya bir şeyler yazın

     Benim şair

           Dostlarım…

 

                            Abdülkadir GÜLER

                          20 Temmuz 2001- SÖKE

 

20 Temmuz 2001 günü sabahın ilk ışıklarıyla kendimi Kütahya’ da buldum. Bu etkinliği Kütahyalı Şairler Derneği kurucularından Reşat Kızanlı ve namı değer Çakmakçı Mehmet Uygun hazırlamışlardı. Arkadaşlarla tanıştıktan sonra bu adı geçen kara defteri arkadaşlarıma verdim. “Bu deftere bir şeyler yazın dedim. Şimdi Şiir Şölenine katılan arkadaşların adını ve memleketlerini yazıyorum:

 

1-Gündüz Aydın (Salihli )

2-Mehmet Cem Yiğit (Akşehir)

3-Yalçın Benlican ( İzmir)

4-Hilal Yaşar (Afyon)

5-Zeynep Yaşar (Afyon)

6- Mehmet Uygun ( Kütahya)

7- Reşat Kızanlı ( Kütahya)

8-Mükerrem Kabataş (Kütahya)

9-Şahin Ertürk ( Kütahya)

10-İsa Kahraman  (Kütahya)

11-İbrahim Halil Aycan (Gaziantep)

12-Şemsettin Kubat (Emirdağ)

13-Öz Ali Yılmaz ( Balıkesir )

14-Sedat Günay (Salihli )

15-Sultan Gürbüz (Salihli)

16-Sevil Mısırlıoğlu (Hatay)

17-Âşık Kadiri Uzun (Uşak)

18-İbrahim Acar(Uşak)

19-Baki Yıldırım( Adana)

20-İhsan Batmaz (Kütahya)

21-M.Nuri Yüncüoğlu (İstanbul)

22-Kâzım Poyraz ( Manisa)

23-Muhsin Durucan (Edirne )

24-Gökhan Er (Kütahya)

25-Mustafa Kaçar (Kütahya)

26-Göksel Aktaş ( İstanbul)

27-Necmettin Çanga ( İstanbul)

28-Prof.Dr. Uğur Hacıhanefioğlu (İstanbul)

29-Vural Şahin (Gaziantep)

30-Tahir Sıdal (Gaziantep)

31-Güler Yılmaz(Kütahya)

32-Birdal Can Tüfekçi ( Dalaman)

33-Yurdagül Özay ( İstanbul)

34-Asım Kısbet (Simav)

35-Fulden Oral (İstanbul)

36-Şemsettin Kuzeci (Azerbaycan)

37-Sabit İnce ( Kayseri)

35-Ahmet Dikici (Kayseri)

36-Gültekin Ertan( Kütahya)

37-Fikret Erim (Bursa)

38-İsmail Güler (Bursa)

39-Hilmi Büyük Şekerci (Bursa)      

40- Abdülkadir Güler( Söke)

41-Fuat Gürsoy ( Aydın)

42-Cevdet Doğuran (Kütahya)

43-Nurettin Ertekin (Kahramanmaraş )

44-Ali Başar (Kayseri)

45-Zeki Çelik ( Isparta)

46-Osman Karaarslan (Simav)

47-Hadiye Karabacak(Uşak)

48-Osman Albayrak (Salihli)

49-Nusret Turan (Ankara)

50-Nihat Özgüven (Isparta)

51-Melahat Ecevit (Isparta)

52-Ramazan Çiloğlu (Isparta)

53-Muhsine İpek (Kütahya)

54-Abdullah Ertürk ( Kütahya)

55-Aysun Yılmaz (Kütahya)

56- Güler Sarı (Kütahya)

57- İsmail Karadere (Kütahya)

58- Seda Konçi ( Kütahya)

59-Durmuş Öcal (Isparta)

60-Fatih Özgüven (Isparta)

 

***    ***   ***

Domaniç’te geçen Şairler Şöleninde Domaniç Belediye Başkanı Sayın Kadir Yaşar idi. Bizimle fazlasıyla ilgilenmişti. Bizi iki gün ağırladı, Bu kadar insana yemek yedirmek, otelde ağırlamak her yiğidin harcı değildir. Buradan selam ve saygılarımı gönderiyorum.  

 

Aradan aşağı yukarı 21 yıl geçti. Bir kısım arkadaşlarımızla halen görüşüyor ve yapılan etkinliklerde yine bir araya geliyoruz. Ancak ne var ki bu arkadaşlarımızın bir kısmı ak topuklu güzel atlara binerek uçup gittiler. Bir daha da geri dönmediler. Onları kaybettik. Üzüldüğümü ifade etmek isterim. Aramızdan ayrılanları rahmetle anarak yazıyorum:

  •  
  • 1-Çakmakçı Mehmet UYGUN (Kütahya)
  • 2-Reşat KIZANLI  (Kütahya)
  • 3-Muhsine İPEK (Kütahya)
  • 4-Baki YILDIRIM (Seyhan)
  • 5-Ali ABDÜLKERİMOĞLU ( Simav )
  • 6-Osman KARAARSLAN( Simav)  
  • 7-Asım KISBET ( Simav )
  • 8-Kâzım POYRAZ (Manisa)
  • 9-Tahir SIDAL ( Gaziantep)
  • 10-Durmuş ÖCAL( Isparta)
  • 11-M. Nuri YÜNCÜOĞLU(İstanbul)

 

Vefat edenleri saygıyla ve rahmetle anıyor, anılarıyla ve şiirleriyle her zaman gönlümüzde yaşayacaklardı.  Aradan bir hayli zaman geçtiği halde onları unutmadım.  Gururla onları yazdım. Mekânları cennet olsun…

Yukarıda adlarını yazdıklarımdan yaşayanlara sağlıklı günler ve hayırlı ömürler dilerim. Buradan selam ve sevgiler gönderiyorum.  ( Adı geçen sanatçı dostlarım beni ararlarsa sevinirim. (Tel: 0535.842.43.55)

 

----------------------------------------------------------------

Yazımız devamedecek.

 

 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

  23 Mayıs  2022-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..