Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '20

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Domates, Biber, Patlıcaaaannn!

Satıcıların bağırması neden anlaşılmaz?

Özellikle sokak satıcıları…

Bu seslenmektir çünkü “Satıcı geldi!”

Siiitttt diye bağıran sütçü biliyorum, süt diye bağırılmaz ki zaten.

Ben kendim de sokak satıcılığı yapmış biri olarak bağırırken ne dediğimi kendim bile anlamazdım.

Satıcılar bağırma konusundaki maharetleri ölçüsünde başarılı olurlar. İşlerini doğru yaptıkları için pek eleştirilmezler de, şikâyet edeni duymadım. Bazı belediyeler “İlçemizde sesli satış yapmak yasak” tabelaları koyarak işgüzarlık yapıyorlar.

Haklı oldukları nokta her şey sokak satıcılığı oldu.

Böyle bağırıldığı zaman daha çok dikkat çeker, ne satıyor diye merak edilir. Biraz sanat gibi bir şeydir bu.

Herkes anlaşılmayan satıcı bağırmalarını eleştirir ama bence bunu yapamayan başarısızdır “Booooozaaaaa!” Zira satıcının satış garantisi buradadır.

Ben gençliğimde namlı simitçilerdendim. Nasıl bağırdığımı bilmiyordum ama her halde garip bir şekilde bağırıyordum ki sokaktan geçerken pencereler bir bir açılırdı. Kim bilir belki de ölüyor gibi sesleniyordum, “Allah iyiliğini versin simitçiymiş!”

Böyle herkesin dikkatini çekecek şekilde bağırmazsanız bir şey satamazsınız.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..