Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Domates çorbam yandı...

Domates çorbam yandı...
 

resim google dan eklenmiştir


Ah... ah... ah...

Sevgili dostlarım, milliyet blogda gezinirken enfes domates çorbam yandı!

Yarım saat hazırlanmasıyla, yarım saat de karıştırmasıyla olmak şartıyla tam bir saatimi domates çorbama ayırmıştım.

Bir taşım kaynayana kadar, maillerime ve yorumlarıma bakayım dedim. Herhalde fazlaca dalmışım mail kutuma, çünkü bir daha çıkamadım...

Burnuma devamlı bir domates çorbası kokusu geliyor ama benim aklımda bile değil ocakta olduğu. Aklıma geldiğinde ise çok geçti malesef! Hatta mutfağa doğru koşarken, az kalsın düşüyordum...

Bu yanan domates çorbam da sevgili kayınvalidemin tarifiydi. Hemen paylaşım sizlerle ama sakın yakmayın!

Öncelikle 1 su bardağının yarısını domates salçasıyla, diğer yarısını da su ile doldurup karıştırıyorsunuz.

Tencerede, 1 tahta kaşık tepeleme unu yağda kavuruyorsunuz.

Hazırladığınız salçalı su karışımı, kavrulan unun içine karıştırıyorsunuz.

7 su bardağı suyu(soğuk) unlu ve salçalı karışıma ekliyorsunuz.

Durmaksızın, hemen hemen yarım saat , koyulaşıncaya kadar karıştırıyorsunuz.

Ayrı bir yerde, 1 su bardağı sütün içine, 1 yumurta sarısını ekliyorsunuz.

Bu sütlü yumurta terbiyesini de kaynamaya çalışan çorbanızın içine karıştırıyorsunuz.

Eğer yakmazsanız, öyle güzel oluyor ki sormayın gitsin...

Arzuya göre, servis yaparken kaşar peyniri de rendeleyebilirsiniz üzerine.

Vallaha harika oluyor...Yandı filan ama kalan sağlar bizimdir!

Bu yağmurlu kış gününde, dumanları tüte tüte çorba içmek gibisi var mı sevgili dostlarım?Ben içtim, hadi şimdi sıra sizde...

Bu çorba çok kolay, beyler! Siz de yapabilirsiniz...

Bol lezzetli günler dileğiyle,

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..