Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

22 Şubat '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

DOMATES ÇORBASI

DOMATES ÇORBASI
 

internetten alıntıdır


Bir yazı okuyorum blogda, içeriğinde araştırma-aydınlatma-eleştiri-mizah-... biraz karışmam haa uyarısı. Konunun özünü tam kavrayamıyorum ama galiba domates çorbasını yalnış yapıyorlar diye sinirleniyor yazarımız Ümit Bey bir de Almanya'nın salatalıklarına takmış galiba. 
 
Trafikte çalınan tüm kornaları bana çalıyorlarmış zannediyorum hala onun için hemen domates çorbasını nasıl yaptığımı yazmak istedim. Hem benim yazdan yaptığım domates konservelerim kendi bahçemizden, bahçeyi de biz yaptık. 
 
4 kişilik malzeme: 3-5 tane rendelenmiş domates, 2,5 kaşık un, isteğe göre tereyağı, 1 dolu kaşık salça, nane, tuz.
 
Yapılışı: Tereyağı sıvı hale getirilir, un ve nane ile birlikte iyice kavrulur (nanenin kokusu çıksın diye), salça ilave edilerek bir süre daha kavrulur. Rendelenmiş domates ilave edilerek önceden hazırlanmış kaynar su bir yandan karıştırılıp bir yandan yavaş-yavaş (topaklanmasın diye) ilave edilir. Çorba kıvam hale gelene kadar karıştırılır, isteğe göre tuz konulup ocağın altı kapatılır. Önceden rendelenerek hazırlanmış kaşar peyniri ile birlikte servis yapılır. İsterseniz yine önceden hazırlanmış kıtır ekmekle de içilebilir. Gerektiğinde çorbaların içine koymak için bayat ekmekleri küçük parçalar halinde kesip, fırında kızartıp bez torbalarda saklayabilirsiniz. 
 
Ne kadar uzatırsam uzatayım bu çorba çok kolay yapılıyormuş gibi geliyor ama her pişirim bir diğerinden farklı oluyor ve insan her içtiğinde eğer ağzının tadı yerindeyse keyif alıyor yoksa ne yersen ye ne içersen iç anlamsız geliyor. 
 
Almanya'nın salatalıklarının lezzetlenmesi için ne yapılabilir inanın bilmiyorum ben kendimce domates çorbasını tarif ettim umarım beğenilir. 
 
 
 
 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..