Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '12

 
Kategori
İnançlar
 

Domates ne zaman Hıristiyan oldu?

Domates ne zaman Hıristiyan oldu?
 

Buzdolabının içindeki domateslerin hepsini dışarı çıkartıp, bir bir incelemeye aldım!..

Eşim ne aradığımı sorunca, bekle diye söyleyip, araştırmama devam ettim.

Ancak bir türlü aradığımı bulamadım!

Aslında, tam olarak ne aradığımı bildiğimi de söyleyemem.

Domates’in içinde şeytan mı arıyorum, Haç mı?

Bir türlü bilemeden arıyorum, arıyorum…

Önce küçük kahvaltılık domateslerden bir kaçını kestim…

Sonra daha büyücek domatesleri, önce ortadan ikiye sonra dörde böldüm…

Yok, yok, yok…

Biliyorsunuz yaz mevsimine girdik, tarla domatesleri çıktı. Eski tür Yıldız tipi domateslerden elime aldım ve onu da önce ikiye, sonra dörde böldüm…

Yine de bulamadım!

Ne mi arıyorum?

Domatesin içindeki Hıristiyanlık sembolü haccı(!)

Oda mı nerden çıktı diyorsunuz?

İslam’ın nerelere çekildiğini gösteren ve din sömürüsünün hangi boyuta ulaştığını gösteren en güzel örneklerden birisinin içinden çıktı!

Kısaca şöyle anlatayım: Mısır’da radikal İslamcı görüşleriyle tanınan Selefiler’e mensup bir grup, sosyal medya üzerinden domatesin Hıristiyan olduğunu ve Müslümanlar için haram olduğunu savunmasından!

Kısa sürede binlerce kişinin tartıştığı domates mevzusunun kanıtı ise yine domatesin içinden geldi. Bende o yüzden domatesleri bir bir kestim.

Ne diyor bu Selefler?

“Domates yemek haramdır çünkü domates Hıristiyan’dır. Domates Allah yerine haça hammaddeler ve Allah’ın bir değil üç olduğunu ifade eder. Allah bize yardım etsin. Filistin’de yaşayan bir kız kardeşimize Allah’ın peygamberi Hz. Muhammed görünmüş. Hz. Muhammed ağlıyormuş ve ümmetini domates yememeleri gerektiği konusunda uyarıyormuş. Eğer bu mesajı yaymazsanız bilin ki sizi durduran şeytan’dır.”

Kim bu Selefler?

Mısır Halk İslam Birliği olarak bilinen radikal İslamcı bir grup! Onlarda din üzerinden geçimlerini sağlıyor.

Domatesin içindeki Hıristiyan’ı nasıl gördüklerine gelince: Yatay kesilen domatesin içinde görülen haç benzeri şekilmiş.

Güler misin ağlar mısın?

İnsanoğluna en faydalı sebzelerin başında gelen ve insanların kanser olmasını önleyen maddeler içeren domatesten ne istiyorlar?

Gerçi bu kesim İslam’ı kendi kafasına göre yorumlayıp, insanlığa faydalı maddeleri yasaklayan bir zihniyete sahip. Bu zihniyetle mücadele gittikçe zorlaşıyor.

Eğer domates yemek günahsa, biz toplum olarak hepten haramzadeyiz! Çünkü Türkiye’de en fazla tüketilen sebze! Yıllık 10 milyon tonun üzerinde domates tüketiyoruz. Bu da kişi başına 105 kg.ın üzerinde domates tükettiğimiz anlamına geliyor.

Şimdi bu Seleflere buradan bir öneri yapalım. Biliyorsunuz semizotu insanlar için çok faydalı bir bitki! Ancak biz toplum olarak bu bitkiyi çok az tüketiyoruz. (Kişi başına 0.06kg.) Bu tüketimin artması için, bu grubun semizotunu tavsiye etmesini rica ediyoruz.

Belki bu tür safsatalara inanan insanlarımız, semizotu yemeye başlarlar!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..