Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Domates soslu patlıcan ve biber kızartması

Domates soslu patlıcan ve biber kızartması
 

Doktorlar tarafından“Kızartma yemek zararlı” denildiği halde kimsenin bu tavsiyeyi taktığı yok sanki. Mevsimi gelmediği halde evlerden ki bizim evde dahil buram buram kızartma kokuları yayılıyor. Self servis yemek yeme yerlerine gittiğimde önce kızartmaların bittiği dikkatimi çekti. Hatta kızartarak yapılmış musakka ve karnıyarık yemekleri de en önden bitiyor.  Kızartmanın tadı demek ki bir başka oluyor.

Mademki kızartmadan vazgeçemiyoruz şöyle ağız tadımıza uygun domates soslu patlıcan kızartması ve biber kızartması yiyelim. Ben bol miktarda yaptığım için artık teflon tava yerine çukur teflon tencere kullanmaya başladım çünkü hem daha çok kızartabiliyorum hem de sağa sola ve kendimize yağ sıçrama riski daha aza inmiş oluyor.

Bu sefer patlıcan ve biber kızartması yaptım, patlıcanları minik küpler halinde doğradım ki pişince ve domates sosu ile birleşince daha lezzetli oluyor.

Biberler için de genelde köy biberi kullanıyorum, domatesler için ise kışlık yapılan domates sosu veya mevsiminde ise yaz domatesi kullanıyorum.

Malzemeler:

Miktarı arzuya göre artırabilirsiniz. Çok fazla bir ölçü vermek istemiyorum arzu edenler miktarı artırabilir.

Malzemeler:

4 tane büyük boy patlıcan

1 0 tane köy biberi

Yarım litrelik kavanoz dolusu domates sosu

4 diş rendelenmiş sarımsak

Kızartmak için sıvı yağ

Tuz

Yapılışı:

Patlıcanlar yıkandıktan sonra alaca soyulur ve dörde bölünerek minik küpler halinde doğranır. Patlıcanlar 1 çorba kaşığı tuz atılmış bol suyun içine konulur ve 20 dakika acısı çıkması beklenir.

Biberler yıkandıktan sonra uçlarından ve yanlarından hafifçe kesilir ki biberler kızarırken fazla patlamasın.

Teflon tavaya veya tencereye bolca sıvı yağ konularak yağ ısıtılır ve ısınan yağa patlıcanlar ve biberler atılır. Sebzelere kızarırken bir parça tuz atmayı da unutmayın, patlıcanlar kızardıktan sonra bir kevgirle alınarak tabağa alınır ve patlıcanların yumuşaması için tabağın üzerine bir kapak kapatılır. Biberler için kapağa gerek yoktur.

Domates sosu rendelenmiş sarımsaklarla beraber bir tavaya alınır ve beş dakika kaynatılarak kızaran patlıcanların ve biberlerin üzerine dökülür.

Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..