Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Domates ve mürdüm eriği (siyah erik) nasıl kurutulur?

Domates ve mürdüm eriği (siyah erik) nasıl kurutulur?
 

Domates ve mürdüm eriği kurutuldu mu kışın yemesi çok güzel olur, yapılışı ise son derece kolaydır. Sadece kurutma işlemi yapacağımız zaman havanın kuru olmasına ve rutubetli olmamasına dikkat etmeliyiz. Diyelim ki hava rutubetli, gündüz güneşte kurutup gece mutlaka evin içine almalıyız. Balkonda veya bahçede bırakırsak malzemeler yoğun rutubetin etkisiyle küflenir.

Malzemeler:

Arzu edildiği kadar domates ve mürdüm eriği(siyah erik)

Deniz tuzu veya kaya tuzu (Tepsinin dibine serpmek için)

Yapılışı:

Mürdüm eriklerini(siyah erikleri) ve domatesleri iyice yıkayıp suyunu süzdürdükten sonra dörde böleriz. Domatesler için salça yapımında kullanılan, yumurta biçiminde olan etli domatesler tercih edilirse daha güzel olur.

Kurutma işinde kullanılacak tepsilerin dibine kaya tuzu veya deniz tuzu serperiz. Zira tuz olmazsa karıncalar domatesleri ve erikleri istila eder. Tuz serpilmiş tepsilerin üzerine dörde bölünmüş domatesleri ve erikleri koyarız. Tepsileri güneş gören bir yere koyarız ve malzemeleri kurutmaya bırakırız.

En erken bir hafta sonra malzemeler kurur. Kış gelinceye kadar malzemeleri serin bir yerde veya buzdolabında muhafaza etmek de yarar vardır. Afiyet olsun.

Sibel Koçarslan

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..