Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
Okunma Sayısı
3477
 

Don Kişot ve Başarısızlığın Destanı

Don Kişot ve Başarısızlığın Destanı
 

Köhne ideallerin savunucusu Don Kişot, ilkelerinin sağlamlığını, ardı gelmeyen başarısızlıklara rağmen bunlardan vazgeçmemesiyle kanıtlamıştır.

Zamanını şövalye romanlarıyla okumakla geçiren taşralı bir soylu, kendini çok sevdiği efsanelerin kahramanlarıyla özdeşleştirir. Eski bir zırh kuşanır, eski silahlarla donanır ve kötülükleri cezalandırmak üzere yollara düşer; ne var ki, düşlerinin kadını olarak kabul ettiği, adını da Dulcinea koyduğu bir köylü kadının dünyanın en güzel kadını olduğunu ileri sürmesi, alaya alınmasına yol açar. Evine döndüğünde, köyün papazı ile berberin onu yoldan çıkaran kitapları törenle yaktıklarını görür. Ama Don Kişot, yaşlı atı Rossinatte’ye biner ve ısrarla efendisini korumaya çalışan sadık uşağı Sancho Panza ile birlikte macera peşinde koşmayı sürdürür. Maalesef sonunda yenilen Don Kişot, maceradan vazgeçeceğine dair yemin etmek zorunda kalır, ona mutluluk veren düşlerinin boşluğunu anlar, şiirsellik ve kahramanlıktan yoksun yaşam gerçeğini Sancho ya bırakarak bu dünyadan göçer. Ünlü İspanyol yazar Cervantes’in eseri Don Kişot’un hikâyesi böyledir. Ya bizlerinki nasıl? Pek tabi benzer.

Yaşamın çoğu aşamasında Don Kişot’u anar ve benzerliklerimizi düşünmez miyiz? Kimi zaman ise alaya alınmamak adına, çabalarımızın boşa olduğunu düşünerek kat ettiğimiz yolları yarı yolda bırakırız. Netice itibariyle Don Kişot yerine düşmemek için ideallerimizden vazgeçeriz.

Hâlbuki Don Kişot’u yazarken Cervantes her yazarda olduğu gibi kendinin iz düşümlerini bu eserinde yerleştirmiştir. İnançlarımız için kimselerin bizi yolumuzdan döndürmemesine, her şeyden önce kendimizin doğrularını iyi savunmamız gerektiğine dair bariz bir mesaj vermiştir bu eserinde. Ve vazgeçmek zorunda kalsa da Don Kişot’un kurduğu hayatından ne kadar mutlu olduğunu hissettirmiştir.

Okuduğumuz kitaplar, aldığımız öğretiler belki bizi bir kahramana dönüştürmez Don Kişot gibi, ama yaşamımızı en iyi şekilde idame ettirmek için kendi sarayımızın şövalyesiyizdir biz aslında. Bazen kimi insana saçma gelen idealler ediniriz. Olmayacakları oldurmak için debelenir dururuz. Ya da âşık oluruz kimsenin onaylamayacağı birine. Bizim için dünyanın en güzel insanı ya da en yakışıklı en çekici aşlığıdır o. Önemli olan şiirselliğinde yaşamak akıp gitmektir beklide nehrin üzerinde. Şirin bir sal, usulden bir melodi kulağımızda mırıldanırken kime nedir neyin ne kadar doğru olduğu.

Önemli olan mutlu olmak değil midir? Mutluluğumuzun elimizden alınmasına izin vermemek gerekir aslına. Varsın yel değirmenleri olsun savaştığımız. Hislerin tüketildiği, nezaketin azaldığı ve karanlığa maruz kalmadan gülümsenecek çok az vaktimizin kaldığı bu günlerde, haydi donanıp sevgi silahlarımızı ve dünyanın en güzel görünen insanına koşalım. Varsın adımız Don Kişot olsun, varlığımızı kanıtlyan doğrularımız ve dolayısıyla alacağaımız haz, inanalım ki bu mücadeleye değecektir.

Güzel günler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Savaş değil aslında hep aşk. Yeldeğirmeni düşman değil aşkımdı benim. Ama ince noktasını yakalamak çok güç. Aşklarda da açık yürekliği bulamayan donkişotlarız biz. Hala da öyle. Çok güzeldi. Yüreğine sağlık. Sevgiler saygılar...

Ersin Yalın 
 14.01.2008 16:55
 

Hayallerin, ideallerin peşinden gitmeden, yani Don Kişot’luk yapmadan insanların mutlu olması açıkçası bana zor gibi geliyor.Çünkü içimizde hep bir şey kalacaktır ,ideallerimizden,sevdiğimizden vazgeçtiğimiz için.Hiç olmayacak birine aşık olsak bile vazgeçmemeliyiz(karşılıksız değilse tabiî ki) ,ideallerimizi yarıda bırakmamalıyız.Sevdiğimiz insanlardan haricindeki kişilerin ne düşündüğü umurumuzda olmamalıdır,zaten çevremizdekiler her zaman konuşacaktır.Bu hayatı güzel yaşamak için önemli olan şey mutlu olmaksa ,kim ne derse desin mutluluğun peşinden hep koşmalıyız .Bu güzel yazıyı bizimle paylaştığın için teşekküler...

M.O.D 
 13.01.2008 18:29
 

Don Kişot ve don Kişot gibi düşünenlerin. Alay edilmek pahasına. Sevgiler

Ayrıntıda gezinmek 
 13.01.2008 12:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 93
Toplam yorum
: 218
Toplam mesaj
: 38
Ort. okunma sayısı
: 1418
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Elektrik mühendisiyim. Eğitimci bir ailenin kızıyım. Kelimeler ve rakamlarla geçen serüven dolu b..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster