Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '11

 
Kategori
Opera / Bale
 

Don Pasquale - G.Donizetti

Don Pasquale - G.Donizetti
 

Ernesto, aşkını ne güzel dile getirdin o gece, gece...


Kadıköy'de senden önce Don Pasquale, iki tur attım, uzun tur. Kadıköy çok kalabalıktı, sesli; sana sığınmak için o anı bekliyordum.

Kadıköy'de Süreyya beni güzelleştiriyor. Ondaki beni seviyorum.

Gelelim sana Don! Bu senin doktor var ya, çok anasının gözü, dikkat et ona. Gerçi seni seviyor, iyiliğini istiyor; ama Ernesto ile arası çok iyi, hani....Ha, sahi, sen henüz Norina'yı tanımadın.

Müzik dolusu bir kadınla Don, yaşın yetmişlerde olsa bile yaşamayı istemen doğal; ama ya Ernesto? Onun da yolunu açsaydın müzik müzik, her şey senin için daha iyi olabilirdi.

Norina, sen nasıl bir Norina idin öyle?!

Küçük haylaz oynadı, Don ile fena oynadı, hatta fazla oynadı ve...Don, sen en iyisi git yat, geç oldu, Norina seni sabah olunca uyandırır. Norina cıvıl cıvıl, bırak tiyatroda eğlensin, giysin, giydirsin. Sende para var Don, Norina'da neşe.

Norina, Don, Malatesta ve Ernesto ikili, üçlü, dörtlü ne güzel sesleniyorlardı bize.

Bu operada yerim iyi. Komik, Don, bu Don sen olamazsın! Norina, sana gelince; lütfen bir kez daha söyleyebilir misin o aşk dolu sesinle, bak birazdan Ernesto da katılacak aramıza.

O o o bahçede seslenişin Ernesto....

"Ah! sevgilim neden hala gelmiyorsun?" O aşkın içinde nota nota geziniyorum. Norina'dan izinli keyfine varıyorum hayatın. Hayat; müzik müzik ağlamak ve gülmek!...

1. Not: Don Pasquale, küçük haylaz Norina Süreyya'dan bütün alkışları alıp gitti, yaaa!...

2. Not:

Derin

odalarda senin için

Norina, notalarımı seçtim,

perdeleri açık

aşk

sarı rüyalarındayken...

Unutmadım Ernesto'ya

emanet ettiğin

küçük haylazı.

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..