Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Dondurma Aşkı

Şşşşşt bir sakin olun! Evde dondurma yapımı modası ve yazıları aldı başını gidiyor. İsteyen yapsın ama dışardakiler de öcü değil ki? Tamam kabul ediyorum üretimde dikkat edilmesi gereken birçok nokta var ama bunların hepsi özenle yapılıyor.  Yazın tam göbeğine geldiğimiz şu günlerde dondurma dondurma olalı böyle kıymet görmedi sevgili okur. Korkunç şımardı haliyle…  Bu sıcakta ne yapsak ne yesek diye düşünürken direk imdadımıza koşan vefakar gıdalar listesinde ilk sıraya yerleşmiş durumda kendisi. Çikolatalı mıydı, meyveli miydi, maraş mıydı derken son olarak “ Hiç önemi yok. “  yeter ki serinletsin düşüncesinde olduğunuzu biliyorum. Siz bu düşüncedeyken çocuklarınız da farklı hayallerde orası ayrı. Dikkat çekmek istediğim nokta işte tam da burada başlıyor.

Her gıdada olduğu gibi dondurma satın alırken de dikkat etmemiz gereken noktalar var.  Kapalı ya da açık dondurma kişinin tercih meselesidir. Fakat bilinmesi gereken çok önemli bir şey var ki o da dondurmanın pastörize edilmiş sütten yapılmış olması. Hijyenik bir ortamda üretilmesi de tahmin ettiğiniz gibi ilk akla gelenlerden. Tabi şimdi aklına şu soru geliyor,  “Ben gördüm mü üretim yerini? Ne yapabilirim? “ Hayır görmedin ama o zaman ambalajın üzerinde bulunan bilgileri güzel bir gözden geçirirsen yapabileceğin maksimum  sorumluluğu yerine getirebilirsin.  Mesela o dondurma Türk Gıda Kodeksi Tebliği’ne uygun olarak üretilmiş olmalı , belli onaylar ambalajın üzerinde belirtilmiş olmalı. Buna ek olarak aldığın dondurma erimiş halde ise, “ Kutunun daha alt kısımlarından alabilir miyim ? “ demek yerine, orda düzgün bir şekilde soğutma işleminin yapılıp yapılmadığına bakmalısın. Sen bir tüketicisin buna dikkat etmen en doğal hakkın. Bu bilincin çocuklara da verilmesi en güzel hareket olmaz mıydı? Zaten açıkça söylemek gerekirse çocukların tüketim konusunda daha fazla dikkat ettiğini görüyorum, belki de onlar bizlere bir şeyler öğretmeye başlar yakında. 

Bunların yanında piyasadaki dondurmaları da görmezden gelemiyoruz, eskisi gibi az değil ki. Kadayıflısından tutun, turtalısına , soğuk çaylısına kadar yelpaze öyle genişledi. Şimdi bu yazıyı okuyup da  “ Ben evde bir dondurma yaparım sana özgecim, daha önce öylesini yememişsindir. ” Diyen tatlı teyzelere de selam, onları da seviyorum ben. :)         

Sağlıkla Kalın!

Not : “  Dondurma kabından yemek çıkmayan yaz günleri dilerim. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..