Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '08

 
Kategori
Anılar
 

Dondurmacı amca

Dondurmacı amca
 

Bundan otuz, otuzbeş yıl öncesi, mahallemizin çocuklarının benim ve arkadaşlarımın dondurmacı amcası vardı.

Bisikletiyle dondurma satmaya gelirdi. Vık vık diye öten bir de kornası vardı. Bütün çocuklar başına toplanırdık.

Parası olan dondurma alırdı alamayana da dondurmadan yalatırdık. Bu tür anılar hepimizde vardır.
Benim dondurmacı amcayı yazma nedenimi anlatayım.
Bu gün çarşıya gittim. Alışveriş, gezdim dolandım işim bitti arabaya geliyorum.
Yol üstünde bir adam. El açmış dileniyor eli de titriyor, dilenciye para verme adetim yoktur. Baktım geçtim geri döndüm gördüğüm yüz tanıdıktı.

Benim dondurmacı amcam dileniyor.

Yüzüne bakmadan utanarak avcuna para koydum.

Allah razı olsun kızım dedi. Keşke demeseydi, ben onun aklı dengesi yoktur da dilenir diye düşündüm.

O bana duacı oldu demek ki zorunlu dileniyor, o ki bütün gün dondurma satardı çalışmayı severdi.

Bogazım düğümlendi, düşündüm ülkemin zenginini fakirini, çalışmakla alınteri ile zengin olunmuyor, hatta aç kalınıyor.

Ve ar ederek el açanlar oluyor, çalıp çırpan zengin olur. Daha fazla da yazamayacağım kafam karmakarışık.

Utanma dondurmacı amca, utanacak olan varsa emeğin hakkını vermeyenler utansın.

 
Toplam blog
: 45
: 1303
Kayıt tarihi
: 13.10.08
 
 

Şiir yazmaya çalışıyorum, spor yapmayı seviyorum, deniz, yüzme, tutku bende. Doğayı anlamaya çalı..