Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Dondurulmuş Gıda Torbası

Selaam, zehirlenmedim ve yaşıyorum.  Geçen hafta öyle bir yazı yazdım ki “ Gıda zehirlenmelerine dikkat “ falan derken bir an korktum öyle ahkam kesip de zehirlenirim diye. İnsanoğlu öyle, ne zaman büyük konuşsan şak diye yaşıyorsun, kısa vadede hem de. Azıcık korkmuştum öyle atıp tutunca ama yok bir şeycik olmadı geldim yine köşemize. Bu hafta yaz mevsimini büyük ölçüde kolaylaştıran bir yöntemden bahsedeyim hadi dedim.

O geçen hafta bahsettiğim sıcaklık faktörü gıdalar için en büyük tehdit biliyorsunuz. Protein yapısındaki gıdalar özellikle. Tüm gıdalar için düşünebiliriz bunu aslında. Meyveler, sebzeler, et ürünleri, süt ürünleri derken… aklınıza ne gelirse. Bu mevsimde özellikle 2-3 saatlik yolculuklarda, kısa gibi gözüken ama gıdalarımızın yapısını etkileyen mesafelerde ne yapabilirsiniz?  İlla ki öyle mesafeye de gerek yok bence her evde ya da arabada bulunması gereken bir şey var :

 “ Dondurulmuş Gıda Torbası. “  - " Cool Bag "

Yeni bir şey değil tabi ki. Gözlemlediğim kadarıyla çoğu kişi kullanmayı bilmiyor ama. Senin sağlığından önemli mi düşünsene? Yoğurt kalıyor evde mesela, atmak da istemiyorsun çöpe yazık. E taşırken de bir yerden bir yere sonra düşünüyorsun “ Bozuldu mu, bir şey yapar mı, zehirler mi? “ diye. Et ve diğer süt ürünleri için de geçerli bu dediğim gibi. Bu dondurulmuş gıda torbaları benim gözümde iyi bir kurtarıcı. Bu torbalar kullanılmadığı zaman çözünen ve evde tekrar dondurulan gıdalarda maalesef milyonlarca bakteri üremesi gerçekleşiyor. E o bakteriler de eğlenmeye gelmiyor, ya seni zehirler ya da vücuduna zarar verir. Bizlerin “ Soğuk Zincir “ dediği bir kavram var, dondurulmuş olan gıda ürünü çözünürse soğuk zincir kırılır. Kırılmamalı, kırma sevgili okur. Kırdığın yerden kırılırsın. Daha fazla okuma, inanırım… Şaka bir yana dikkat edilmezse üzer şu donma- çözünme-donma olayı.  Bahsettiğim dondurulmuş gıda torbası 50x52 boyutlarında, yeterli geliyor.

Yaz mevsimi gelince konular nasıl değişiyor değil mi? Bir soğuk içecek sektörüne bir dondurulmuş gıdalara göz kırpıyorum. Kış gelince de salep falan yazıyorum, bilirsiniz. Şimdilik gözbebeğim dondurulmuş gıda torbası, çaktırma. Denemek isteyenler için de benden minik bir hatırlatma olsun.

                                                                                                                                      Sağlıkla Kalın!

Not:” Hayatı kolaylaştırır sloganının hakkını veriyorsun. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..