Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '11

 
Kategori
Siyaset
 

Dönek

CHP'li milletvekillerinden biri adını hatırlayamadım, Kültür ve Turizm bakanı Ertuğrul Günay için, '' ....yılından beri bu topraklarda böyle dönek görülmedi'' ibare tam olmayabilir, anlam olarak böyle algılanabilir. Bu beyanatı o zaman ağır ve etkili, oldukça anlamlı buldum. Sayın bakanın bir cevabı olmalıydı ama ben medyada göremedim. 

Nasıl ki Tayyip bey milli görüş gömleğini çıkardığını en azından kamuoyuna açıkladı, gerçi sonraki beyanlarında da islamın ılımlısı olmaz şeklinde açıklamaları oldu. 

Ertuğrul bey de kamuoyuna çıkıp, ben sosyal demokrat-sol fikirlerimden vazgeçtim, artık liberal veya muhafazakar demokratım diyebilmeliydi. Ya da ben dönmedim siyaseti AKP' de yapmayı terciy ettim de diyebilirdi. Bunların hiçbirini demediği için dönek ithamının altında kaldı. 

Zaten bakan olarak da görev ve yetki alanlarında kayda değer bir başarısını göremedik. Başbakana yaranmak için tüm tiyatrocuları rencide edecek yaklaşımlar sergilemesi izaha muhtaçtır. 

Bir başka sosyal demokrat anayasa profesörü siyasete çok meraklıydı, AKP' de siyaset yapma fırsatı buldu, mecliste ülkemiz insanlarının haklarını komisyon başkanı olarak güzel güzel korudu. Biyografisine başarılı çalışmaları not edilir herhalde. 

Rahmetli Hasan Yalçın "Dönekler" isminde bir kitap yazmıştı, isimleri de vermişti ama sayıları çok değildi. Bu döneklik olayı bana mevcut ekonomik, sosyal şartlardan kaynaklanıyor gibi geliyor. İşin içinde maddi menfaat yada makam vaadi olunca döneklik de kolaylaşıyor 

Toplumumuzun bilgili, dürüst ve yürekli aydınlara ihtiyacı herzamankinden fazla olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bugün patronlu medyamızda yazarlarımızın fikir, düşünce ve yorumlarını özgürce yazamadıklarını tahmin ediyorum. Hele hele iktidar partisi hakkında haklı eleştiriler bile yazılamamakta, resmen yandaş yayıncılık yapılmaktadır. 

Hiçbirşeyle satın alınamayacak aydın ve siyasetçilerimizin sayısının artmasını temenni ediyorum. 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..