Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '15

 
Kategori
Deneme
 

Dönenler dönek değil doğruyu bulanlardır

Dönenler dönek değil doğruyu bulanlardır
 

İnsanlar üzerinde “döneklik” baskısı var; dönmeleri gerektiği halde dönemiyorlar. O yola hiç gitmeselerdi iyi olurdu ama gitmişler bir kere. Bize göre girmekte çıkmakta kişinin kendi takdirinde olmalı ama bırakmıyorlar. En büyük cesaret yanlış yoldan dönmektir.
 
Ne olacak peki? Yanlış olduğunu bile bile sizin söylediğiniz yola gitmek zorunda mıyım? Yolunuzun doğru olduğunu siz söylüyorsunuz. Ama bana artık doğru gelmiyor. Yanılmışım, hata yapmışım, bu yoldan döneceğim, sizden ayrılacağım. Ben yine de “dönek” mi(hakaret anlamında kullanılıyor) olacağım.
 
Bana göre de siz yanlış yolda gitmeye devam ediyorsunuz. Peki, bu durumda size ne denecek? Ben doğru yolu buldum, döndüm. Siz yanlış yolda devam ediyorsunuz. Böyle bir durumda ben onursuz olacağım, siz onurlu olacaksınız öyle mi? Bırakın dönmeyi dönüp sizinle savaşırım da; Timur’un ordusuna geçerim.
 
Bu tür şeyler cehalet kültürü… Ama kendini satma ve satın alınma konusu değişik. İnanç, düşünce gibi şeyler alınıp satılmaz; bırakırsın, ayrılırsın. Saf değiştirip savaşırsın da. Ama menfaat karşılığı inancını düşünceni değiştiremezsin. Hayır, yine yaparsın da(Herkes iyi ya da kötü istediği gibi davranma özgürlüğüne sahiptir) ben saygı duymam. Birisi size böyle, dönekten döneklikten bahsediyorsa muhatap olmayın, eski anlayışlar ve cehalet kültürünün mensubudur, yenidünyaya ve yeni hayata uygun değildir.
 
İnsanların dönmesi sorun değil yeter ki doğru yöne dönsünler. Bu döneklik mevzuu daha ziyade siyasi düşüncelerde ortaya çıktı. Eskiden sağcıymış dönmüş solcu olmuş. A partisini bırakmış B partisine geçmiş. “Döneni vurun” Mafya sistemi “Girmek senin elinde ama çıkmak değil” gibi. Bizler de döne döne fırıldak olduk. Ama en sonunda doğruyu bulduk. Bir gün bu yürüdüğümüz yolun da doğru olmadığını görürsek yine döneriz.
 
Arkadaşlar doğru olmadığını anladığınız an fikrinizi, inancınızı değiştirebilirsiniz. Dönek olmak yanlış fikride/inançta ısrar etmekten iyidir. Eğer dönek arıyorsanız ben çok iyi bir örneğim. Sayısız fikirlere girdim çıktım. Fetullah’ın dizinin dibinde Nurcu, İmamın yanında 5 vakit namaz, Tanrı dağlarında Turancı, Alevi ceminde semahta, ateistle sohbet, Nurhak’da komünist, GLBT’de katılımcı, Greenpeace’de aktivist bunlardan bazıları. Hepsine de nedir ne değildir diye baktım. Hiçbirini tümüyle ruhumdan kalbimden atmadım. Yanlışlarını atıp doğrularını toplayarak bugüne geldim. Döneklik eleştirisi yapanlar mınığımda bile değil. Onlarla muhatap değilim ve kale almıyorum. Dönün, istediğiniz yöne. Aramıza döndüğünüzde hiç gitmemiş gibi kabul edeceğiz.
 
Döneklik artık bugün geçerliliği olmayan eski bir kültür. Dininizi, milliyetinizi bile değiştirebilirsiniz. Yeter ki insanlığı terk etmeyin. Ülkesini sevmeyen kişi hain değil satan kişi hain.
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..