Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '18

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Döner Sevenler İçin Bir Ankara Dönercisi: "Dönerye"

Döner Sevenler İçin Bir Ankara Dönercisi: "Dönerye"
 

Merhaba!

Aradan geçen uzun bir zaman sonra yeniden bir şeyler karalamaya başlamak için kendime verdiğim sözü tutmanın huzuruyla başlıyorum sözcüklerime. Kısa bir zaman dilimi içinde, bir süredir derinden ve yakından ilgilendiğim “kahve sanatı”na dair birtakım bilgi ve deneyimlerimi de paylaşacağımın da bilgisini şuraya bırakıp, geçiyorum bugünkü yazımın konusuna. Bugün, size Ankara’daki bir lezzet durağından bahsedeceğim.

Bu durağın adı “DÖNERYE” değerli dostlar. Ankara’nın göbeğinde, Kızılay AVM’nin 8. (yemek) katında yer alan bu sıradan görünümlü, mütevazı mekânda yediğim dönerin öyle etkisinde kaldım ki mekân sahiplerine tekrar ziyarete geleceğimi ve bu lezzeti başka insanlara da aktaracağımı, bu lezzetin ardında yatanları öğrenmek istediğimi belirttim. Şansıma, ben gittiğimde mekânın sahibi Bilal Bey oradaydı. Kendisiyle tanışıp uzun uzadıya sohbet ettik ve merak ettiğim her şeyi öğrendim bu mekân hakkında. Bu kadar sohbet boşa gitmesin diye de kaleme almak, Ankara’da mukim ve damak zevkine düşkün olan okurlarla paylaşmak istedim.

Değerli okurlar, Kızılay AVM’nin 8’inci katında son derece sıradan bir dönerci dükkânı gibi duran bu yerin işletmecileri, burayı birkaç ay önce devralmış ve kendilerine belirledikleri ilkeleri bir kalite politikasına dönüştürmüşler. Ben dinleyince hayran kaldım. Eğer ülkemiz ekonomik krizden çıkarsa bu işletme de kozasından çıkacak ve çok büyüyecektir. Buna eminim. Neyse… Şimdi size mekân hakkında birtakım bilgiler vereyim:

1- Bu arkadaşlar, et dönerde Ankara’da en iyi firmaları, en iyi kasapları araştırmış ve bu araştırmanın sonucunda et döner için en lezzetli etin Amasya’da yetiştirilen hayvanlardan geldiğini öğrenmişler. Ve o günden beri etlerini, sertifikasına kadar teyit ettikleri, Amasya’daki bir besiciden getirtiyorlarmış.

2- En lezzetli tereyağını araştırıp, Manisa sonucuna ulaşmışlar ve aynı şekilde, uzun zamandır tereyağları Manisa’dan gelmekteymiş.

3- Pişirdikleri patatesten, servis tabağına veya ekmeğe koydukları domatese kadar tüm gıda ürünlerini birinci sınıf ürünlerden seçmeye, müşteriye en hızlı şekilde sunmaya gayret ediyorlarmış. Hatta yakın zamanda hazır – dondurulmuş patatesi bırakıp “anne patatesi” uygulamasına geçeceklerinin müjdesini verdiler.

4- Patates kızartmalarını kendilerine özel bir formülle hazırladıkları sos-baharat ile kızartıp sunuyorlar ve gerçekten sıradışı bir lezzeti var.

5- Pek çok yeni fikir üzerinde sürekli çalışıyor, müşterilerine bu fikirlerin sonuçlarını ücretsiz deneterek ar-ge yapıyorlarmış. 

6- Güleryüzü ve müşteri memnuniyetini her şeyden önce tutuyorlar.

7- Piyasadaki en iyi tavuk döneri araştırıp, bunun sade değil özel bir formülle marine edilmiş tavuk eti olduğunu tespit ederek, kendi formüllerini yaratmışlar. Üstelik tavukların marinesinde kullanılan baharatların tamamını Hatay’dan özel olarak getiriyorlarmış.

Tüm bunların üstüne öğrendim ki, tüm rakip firmalar ve tüm toptancı tedarikçiler ürünlerine kur bazlı zamlar yaparken, Dönerye firması aylardır ürünlerine 1 kuruş zam yapmıyormuş. Ben zam yapmalarında ısrarcı oldum. Umarım yaparlar. Çünkü biz insanlar, her şeyin en kalitelisini arar ama hiç para vermek istemeyiz. Hâlbuki ucuz etin suyu yavan olur. Markette, kasapta her ürün yarı yarıya zamlanırken bu firma aynı fiyata satarsa bırakın müşteri memnuniyetini, bir süre şüpheleri bile üstüne çekecektir. Nitekim emek ve lezzetlerinin hakkı ya da karşılığı neyse, damak zevkine düşkün insanlar onu ödemeyi kabul edecektir.

Yediğim ürüne gelirsek, ben servis tabağında 1,5 porsiyon et döner siparişi verdim. Bu vesileyle de 1,5 ve duble sipariş verenlerde sınırsız içecek ikram ettiklerini de öğrendim. Çok iyi değil mi? Etin lezzetine gelince, yemeye başlar başlamaz gerçek et tadını ve kokusunu duyumsadım. Dolayısıyla, etin marinesinde hiçbir katkı maddesi ya da baharat bulunmadığını tahmin ediyorum. Ayrıca öğrendiğime göre bu etin özelliği, kıyma içermemesi ve tamamen yaprak dönerden oluşması, sadece etin yanmaması için kuyruk yağı kullanılması imiş.

İşte, Dönerye’nin ve lezzetli ürünlerinin hikâyesi de böyle sevgili dostlar. Bu lezzet durağını mutlaka denemenizi öneririm. Sahibinin söylemine göre, gittiğinizde bu blog yazısından veya benden bahsederseniz size çay veya kahve ikram edeceklermiş.

 

 
Toplam blog
: 19
: 3431
Kayıt tarihi
: 30.08.09
 
 

"Baba, koca, yazar, hukukçu, piposever, felsefî bir şövalye ama en çok... alelade bir adam." "Fat..