Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Donuk Kırmızı Meyveler

Yaz insanı mısınız, kış insanı mı? Yoksa yazın “Aman yeter sıcaktan fenalıklar geldi, şöyle kış gelsin de üşüyelim kat kat giyinelim.“ diyip kış zamanı da “Donduk ya donduk, yaz gelsin ısıtsın içimizi valla bittik.” diyenlerden mi? Tabi biz insanlar böyleyiz, her neyi yaşıyorsan diğeri daha cazip gelir çoğu zaman. Benim için çok net, sıcağı seviyorum. Ayrıca mevsim demek sadece sıcaklık soğukluk da değil, yaşamımızdaki birçok şey değişiyor, tükettiğimiz gıdalar bile. Kış meyvelerini de seviyorum ama yaz meyveleri açık ara önde benim için. Kar masalını aratmayan şu dönemde yaz meyvelerini özlediğimi fark ettim, yazmaya koyuldum…

Meyve üretiminde dünyada önemli bir yere sahibiz. İlk sıralarda yer alıyoruz ve hatta bazı meyvelerde üretimde dünyada birinci sıradayız. Kış mevsiminde özlediğim meyveler say say bitmez ama en çok kırmızı meyveler ve karpuz aklıma düşüyor. Karpuz için yapabileceğim bir şey yok, o yaza ait. Kırmızı meyveler için mutluyum, artık istediğimizde kolayca ulaşabiliyoruz… Kırmızı meyveleri botanik olarak üzümsü ve kiraz grubu meyveleri olarak ayırabiliriz. Kiraz grubu meyveleri kiraz, vişne kızılcık. Üzümsü meyvelerde ise çilek, ahududu, yaban mersini, frenk üzümü (kırmızı, siyah), böğürtlen gibi meyvelerden bahsedebiliriz. Antosiyanin dediğimiz suda çözünür bitki metabolitleri, bu çok sevdiğimiz meyvelerdeki kırmızı,mor ve mavi renklerden sorumlu olarak bulunur. Yani kırmızı, mor ve mavi renklerde gördüğümüz meyve-sebzeler bizler için paha biçilemez. Her renk farklı bir kimyayı işaret eder, bu sadece saydığım renklerde geçerli değil tabi ki. Konumuz kırmızı meyveler… Benim en çok aklıma gelen genellikle çilek ve böğürtlen oluyor. Ülkemizde gıda sektörü günden güne geliştiği için, dondurulmuş gıdalarda da artık tercih yapabiliyoruz. Son yıllarda istediğimiz bir üzümsü meyveyi donuk olarak satın alıp, çözündükten sonra kolaylıkla tüketebiliyoruz. Bunun için “Hadi artık yaz gelsin.“ değil, kar manzarasına bakıp “ Ah nasıl da özlemişim böğürtleni.” diyebiliriz. 350 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkan bu dondurulmuş meyveler, orman meyveleri olarak karışık ya da tek çeşit olarak bulunabiliyor. Oda sıcaklığında 2 saat çözünmesi de tüketim için yeterli.

Araştırdıktan sonra farkettim ki, önceden ülkemizde üretilmediği için üzgün olan bir tüketici topluluğu üretimden sonra ne kadar mutlu olmuş. Demek ki bu istenen ve beklenen bir şeymiş. İsteyen tatlısını süsler, isteyen yoğurtla birlikte yer isteyense çıtçıt art arda atar.Yani gerisi sizin güzel keyfinize kalmış…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Çilek ve böğürtlenin kulaklarını çok çınlatıyorum.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..