Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '15

 
Kategori
Edebiyat
 

Dönüşüm değerlendirme

Dönüşüm değerlendirme
 

Dönüşüm&Başkalışım


Kitap Yorum

Dönüşüm - Franz Kafka

 

Dönüşüm aslında bir tesadüftür benim için, bir yakınımın Kafka'ya olan ilgisinden sonra kitapçıda dolaşırken tezgahtar çocuğun tavsiyesiyle edindiğim, "Kafka okuyacaksanız Dönüşüm'le başlamalısınız" derken gözlerinden kendisin de okuduğu ve hadi okuyun ne demek istediğimi anlayacaksınız ifadesinden sonra geri çeviremediğim kitap.

Kitabın yazarı Franz Kafka ile başlayalım isterseniz; ard arda özenle seçili kelimelerden oluşan uzun cümle katarları başlarda biraz sersemletse de kısa sürede alışıyorsunuz büyük ustanın anlatım diline. Hikayenin geçtiği ortamı ve karakterlerin ruh halini çok güzel betimliyor, rahatlıkla hikayeye alıyor yazar sizi. Bir Kafka eserini ilk kez okudum, çok da memnun kaldım tanıştığıma.

Artık kitaptan bahsedelim; öncelikle çevirmen Ahmet Cemal'e büyük bir teşekkür borçluyuz, kendi yazdığı eseri gibi ihtimam gösterdiğini anlıyorsunuz, okurken beni daha iyi anlayacaksınız. Aslında Dönüşüm bir başkalışım hikayesi. Yazar yaşadığı dönem ve yetiştiği çevre - aileden de etkilenerek ve hatta biraz da kendi hayatından alıntılar yaparak, bir sabah uyandığında böceğe dönüşmüş bir gencin hikayesini anlatıyor. Parçadan bütüne doğru giderken, aileyi kullanarak bireylerin esaretini, böceğin iğrençlik fikrini kullanarak aykırılığa ve topluma vurgu yapıyor. Sıradan ve sürüden olursan iyisin, ayrılırsan ve ayrışırsan kötüsün düşüncesinin acımasızlığını kullanırken, aslında hepimizin zaman zaman düştüğü hataları yüzümüze vuruyor keyifle. Yazarın kendi yazışmalarından beğenmediğini belirttiği kitabın sonu ise aslında tamda kitabın bize aktarmak istediği gibi yalın ve çarpıcı.

Daha fazla detaya girip fikirlerinizi yönlendirmek istemiyorum. Sayfa sayfa keyfini çıkararak okumanızı tavsiye ediyorum, Kafka'nın eşsiz anlatımı ve bir toplum eleştirisi bekliyor sizi.

Başka bir kitap yorumunda görüşmek üzere

 

Dinçer Özden

Ağustos 2015

İstanbul
 

 
Toplam blog
: 21
: 2723
Kayıt tarihi
: 13.07.13
 
 

İstanbul doğumluyum ve bu Şehri çok seviyorum. Finans Sektöründe çalışıyorum. Sinema, kitap, spor..