Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '18

 
Kategori
Siyaset
 

Dört Dörtlük Başkan Seçelim

Dört Dörtlük Başkan Seçelim
 

Sevdiğim Türkiye:)


Dört dörtlük
Devlet başkanı seçelim istiyorum

Nasıl olunur dört dörtlük başkan
Önce
Dört dörtlük insanı tanımlayalım

Dört dörtlük insan
Doğru sözlüdür
Verdiği sözde durandır
Sevecen davranandır
Öfkeyi nefreti kini yaşamayandır
Düşmanlık taşımayandır
Daima
Hayra ve barışa dönük yüzle görünendir
Barış yaratandır
Barışı yaşatandır
Asla barış bozmayandır

İşinde
Bilendir
Yapabilendir
Olabilmiş olandır
Geçimini buradan kazanandır
Yakın olma ilişkisi güçlü olup
Başkalarına yakınlık duyup
Onların mutluluğundan mutluluk duyandır
Çorbada benim de tuzum olsun deyip
Katkı yapandır

Çalışmalarında
Akıl
Ahlak
Adalet
Adap
Aşk beşlisini kullanandır
İşinin sanatkârıdır yani

Bu bağlamda
Devlet başkanının da böyle olması gerekir
Seçilecek devlet başkanı
Yukarıda saydığım özellikleri taşımalıdır

Devlet başkanlığını
Herkesin takdirini kazanacak şekilde yürütmelidir
Kızan değil katlanan olmalıdır
Nefret ettiren değil sevdiren olmalıdır
Kaçıran değil toparlayan olmalıdır
Aklını kullanmalıdır
Daha akıllı olup başkalarının da aklını kullanmalıdır

Yardımcılarını danışmanlarını doğru seçmelidir
Devlet başkanlığı çok hassas bir makamdır
Buralara dış güçler el atabilirler
Danışmana referansta bulunabilirler
Bu konuda çok uyanık olmak lazımdır
Onların önerdikleri danışmanlar
On kez iyi ve doğru bilgi verirler
Bir kez yanlış bilgi vererek adamı berbat ettirirler
Dikkatli olmak gerekir bu konuda

Devlet başkanı
Halkla iç içe olup halkla beraber halk için demeli
Ve halka sormadan ben yaptım oldu dememeli
Özellikle savaş gibi can yakıcı konularda
Tamamen halkla danışıklı olmalı

Halkçı karma ekonomiyi yaşama geçirmeli
İnsanları varsıllaştırmalı
İnsanların
Sağlıklı ve mutlu yaşamasının önlemlerini arttırmalı

Hukukun üstünlüğünü garanti altına almalı
Sınıfsız imtiyazsız kaynaşmış toplumu yaratmalı
Ayrılık düşüncesini silmek için çok çalışmalı

Mutlaka ve mutlaka
Halktan biri olarak kalmalı
Gururu ve kibri asla yaşamamalı
Bilim tek yönlendiricisi olarak kalmalı

Demokrasiye asla ara verme yanlışına düşmemeli
Demokrasi açık sistemdir
Açık sistem dönüt verir düzeltme ister
Başkan düzeltme yapmayı onur saymalı
Herkes yanlış düşünüp yanlış çözüme girebilir
Önemli olan
Yanlış çözüm dönüt verdiği anda düzeltme yapmandır
Devlet başkanı bu konuda acze düşmemelidir

Ben bunları bekliyorum
Bunu da dört dörtlük başkan yapar diyorum
Onun için de
Dört dörtlük başkan istiyorum diye sesleniyorum

Sağlıcakla kalınız

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..