Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '12

 
Kategori
Anılar
 

Dörtleme(2)

Geçmişe ait iki küçük notla kaldığım yerden devam ediyorum yazıma. 15.04.1999 tarihli bu paylaşacağım not.

" Öykü tamamlama çalışması yapıyor öğrencilerim. Bugün mezun ettiğim öğrencilerden ikisi geldi okula. Biri A......diğeri B......Bu öğrencilerimden A..... bir radyoda yönetici olmuş, B..... de İstanbul'da bir mobilya işinde çalışıyormuş. İşte, eğitim sistemimizin çarpıklığı. Çevre Sağlığı Teknisyeni olarak mezun et, çalıştıkları işlere bak.

Oğlum ne olacak bakalım. Aklım fikrim hep onda. Bir de, Adı Bende Saklı' da. Bizim öykümüzün sonu ne olacak? Hala, kafamdaki karışıklıklar netleşmedi. Aslında başka bir alternatifin olmayışı da sanırım tüm dikkatimi ona yöneltiyor. Bu odağı değiştirmek zorundayım. Çünkü sorumluluklarım çok, mücadelem büyük. O kadar çok şeyi sığdırmak istiyorum ki şu küçücük dünyama."

Diğer not ise; 12. 02. 2001 tarihli.

" Müdür odasında, gözleri nemli bir adam. Makam koltuğuna oturmuş, güçlü görüntüsü ardında, sadece gözlerinin ele verdiği çaresizlik, koyu bir çaresizlik içinde kıvranıyor.

Benim kulaklarımda ise; "Benim favorim sizsiniz her zaman." diye çınlayan bir kadın sesi. Kafa sesimde ise; " At yarışlarında olur bilirdim FAVORİ at. Neyin içinde favoriyim acaba? " Yanıtını bildiğim bu soruyu, her zamanki gibi sormayı gereksiz buldum. Beni nereye oturttuğunu biliyordum çünkü bu evli bayanın. Biz yalnız bayanlar, onun için her zaman ayrı kulvarlardaydık.

Kendi cinsiyetlerin bile, kendi aralarında böylesine ayrıştırıldığı bir yaşam tarzında, bu müdür koltuğundaki beyi nereye koyacağım ben şimdi!

Hayır! Hayır! Her şeyden önemlisi insan olmak. Kadın, erkek, çocuk ve diğerleri demeden; böyle görmek gerekiyor. Bu bir zorunluluk. Bu önyargılarımı aşmaya başlamam da sevindiriyor beni."

İki kız, iki erkek öğrencim ve bir erkek çalışma arkadaşım ile ilgili küçük notlarımı paylaştım sizlerle. Bu da beni ( 2 + 3 = 5 ) beş rakamına ulaştırdı. “Sayıların Işığında Geleceğimiz (Numeroloji ) " yazarı Vera F. Birkenbihl; buradan bir alıntıyla bitirmek istiyorum yazımı.

Kitabın sonunda, verilen bilgiler doğrultusunda gün analizleri ve bunların rakamları ile ilgili açıklamalar yer alıyor. Bu açıklamaların ışığında, belki uzun süredir yapmadığınız bir şeyi anımsatır, sizin de işinize yarar diye umuyorum. Ayrıca, 4' ten 5' e ulaşmak da bir adımdır bence gelişme adına. Kitapta şöyle başlık atmış; Sayısı 5 olan için özellikle şunlar uygundur:

-Çok hareketli ve etkin olmak.

-Bugün için planlanan bir şey gerçekleşememiş ise umutsuzluğa kapılmamak.

-Taşınmak için en uygun zamanın mayıs veya ekim ayında bir gün olduğunu bilmek.

-Her çeşidinden değiş - tokuş yapmak.

-Kavgadan, ağız dalaşından kaçınmak.

-Sinema, tiyatro, konser gibi bir yere gitmek.

-Dargınlıkları, düşmanlıkları sona erdirmek.

-Yüksek sesle bir şeyler anlatmak (konferans, ders vermek, açıklamalarda bulunmak, vb.).

-Her çeşidinden yazı yazmak veya mektup yazmak.

-Kısa yolculuklar yapmak.

-Oynanacak bir rol için birisine başvurmak veya birilerinin önünde rolle ilgili bir parçayı okumak.

-Çocuklarla olan anlaşmazlıkları gidermek.

-Berbere, kuaföre, güzellik salonuna gitmek.

-Bir yerde halkın karşısına çıkmak.

-Bir kursa, bir dershaneye kaydolmak.

EYLEMLER:

-Hatıra defteri tutmaya başlamak.

-Ortalığı derleyip toplamak, temizlemek.

-Bir şeylerin yerini değiştirmek, yeniden düzenlemek.

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..