Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Dost-Arkadaş Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler

Dost-Arkadaş Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
 

 
** Lüzumsuz dost kalbe, lüzumsuz bilgi kafaya yüktür. 
** Ayının dostluğu, armut ağacına varıncaya kadardır.
** Dostunu mu öldürürsün, dostluğunu mu?
** Boş zamanlarında arkadaş, dost ararsan kolayca bulursun. Ama ne yazık ki bulduklarının hepsi boştur.
** Arkadaşımızdan, dostumuzdan, eşimizden, çocuğumuzdan, hatta köpeğimizden sadakat bekliyoruz. Ya biz kendimiz aynı sadakati onlara karşı gösteriyor muyuz?
** Dostunu uyar, ama sessizce. Öyle ki kimseler duymasın.
** Saygı bittiyse, dostluktan bahsetmenin bir anlamı yoktur.
** Önce yalnızca kendi nefsini düşünenleri, tarafgirleri, çıkarcıları, alçakgönüllü olmayanları, kıskançları, düşman bakışlıları, haram yiyenleri, iyi gün dostlarını, akılsızları, ahmakları, yalancıları, iftiracıları, gevezeleri, yağcıları, hainleri, üçkâğıtçıları, başkalarını yerenleri, kimseden hoşnut olmayanları, hak etmeyeni övenleri, soysuzları, vicdansızları, ikiyüzlüleri, şerefsizleri çevrenden uzaklaştır. Sonra, say bakalım etrafında kaç kişi kaldı?
** Beni sırrının hamalı yapana, ben dost demem.
** Zorda kalıp da çağırdığında yanına gelenler de senden kaçanlar da olacaktır. Bunların içerisinde, ilk önce geleni de kaçanı da sakın unutma!
** Seçtiğin dost bencilse, sana zarar vermesi kaçınılmazdır.
** Gülmek bazen bir sevgi ve dostluk gösterisidir, bazen de bir protesto şeklidir. 
** Dostunu seçerken aklını, işini seçerken yeteneklerini, eşini seçerken ise hem aklını hem de duygularını kullan.
** Boş insanla arkadaş, dost olma; seni de boşaltır.
** Kendimize benzeyenler en iyi dostumuzdur, kendimize benzeyenleri çok severiz, kendimize benzeyenlerle bir arada olmak isteriz; yani kısacası biz kendimizi çok severiz.
** Dostumu da düşmanımı da ben arayıp bulmam. Çünkü bilirim ki onlar zaten beni bulacaklardır.
** Düştüğünde kaldırmadı diye dostunu silme, çünkü hepsi öyledir.
** O kadar çok unutuldum ki, artık unutulmanın kötü tarafını da unuttum.
** Arkadaşlık ilişkinin uzun sürmesini istiyorsan o kişiden borç alma, o kişiye borç verme.
** Düşmanım beni yenebilir, gücüme gitmez. Dostum yenmeye çalışabilir, gücüm yetmez.
** Bizi hiç yalnız bırakmayan, iyi günümüzde de kötü günümüzde de hep yanımızda olan, en iyi dostumuz gölgemizdir. Gölgemiz bizden bir parçadır, belki de benzerimiz yani ikizimizdir.
** Sen kendine bile dost değilsin; benim dostum nasıl olacaksın?
** Çabuk edinilen dost, çabuk kaybedilir.
** Beni yanlış yola sevk edene ben yoldaş demem.
** Senin yanında yürüyenler, bir gün vazgeçebilirler. Sen de onlara bakarak vaz mı geçeceksin doğru bildiğin yoldan? Yolu seninle birlikte bitirmedikleri için onlara kızma, gücenme; gülümseyerek el salla arkalarından.
** Ucuz adamların, kendilerini çok ucuza satabilecek ucuz arkadaşları, ucuz dostları vardır.
**Gerçek bir dost bulduysan, hazine araman bile artık gereksizdir.
**Köprü, geçişi sağlamak, duvar ise geçişi engellemek içindir. O nedenle dosta köprü kurulur, düşmana karşı da duvar örülür.
**Felaketlerin iyi tarafı, sahte dostları ayıklamasıdır.
**Güvendiğin kişi seni yarı yolda bıraktıysa, sevgilin sana ihanet ettiyse, dostların seni aramıyorsa, yardım ettiğin insan nankörlük yaptıysa; güvenin, sadakatin ve vefanın ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlarsın.
**Hırsızların dostluğu, biri diğerini soyuncaya kadardır.
**Dediler ki “Dostun senin arkandan konuşursa n’olur?” Cevabı hemen verdim: Eski dostum olur.
**Sahtekârla arkadaşlık yaparsan, bu durumun cebinde taşıdığın sahte paradan farkı yoktur. Yani senin de başkasının da işine yaramaz…
ORUÇ BABA
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..