Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '07

 
Kategori
Dostluk
 

Dost bulmak zordur

Dost bulmak zordur
 

Dost olmak da, dost bulmak da zordur!
Genç bir adam, babasının çok tanıdığı olmasına imreniyordu.
Babasıyla ne zaman sokağa çıksa onlarca kişiyle kucaklaştığını, hal hatır sorduğunu, iyi dileklerde bulunduğunu görüyor ve kendi kendine hep “ Babamın ne çok dostu var ” diyordu.
Bir gün bunu babasına da söyledi.
Babası, " Peki senin dostun var mı " diye sordu.
" Evet " dedi genç adam, " ama sadece iki dostum var. "
Babası " Sen benden iyi durumdasın anlaşılan " dedi,
" Benim sadece bir dostum var, ama onun da gerçek dost olup olmadığını bilmiyorum. "
Sonra oğlunu yanına aldı, ağıla götürdü:
" Şimdi senin iki dostunun ve benim bir dostumun hangisinin ya da hangilerinin gerçekten dost olduğunu anlayacağız. "

İrice bir koyunu kestiler, bir çuvala koydular.
Çuvalın dışında kan vardı.
Ve ilk gören, çuvalın içinde bir insan cesedi olduğuna yemin edebilirdi.
Genç adam babasının dediği gibi yaptı, önce kendi iki dostundan birinin kapısını çaldı, " Yardım et bana " dediği anda kapı yüzüne kapandı.
Dost bildiği ikinci kişi ise eline bir sopa alıp, " Bir daha buraya
gelirsen bacaklarını kırarım " diye bağırdı.
Sonra babasının dost bildiği kişiye gitti.
Adam çuvala baktı ve " Gel " dedi.
Evinin bahçesinin uzak bir köşesine gittiler.
Adam iki kürek çıkardı, genç adamla birlikte kazmaya başladılar.

Biraz sonra adamın insan sandığı koyun cesedi, çuvalın içinde toprağın altına girmişti. Adam özenle toprağı düzeltti, bahçenin diğer köşelerinden
getirdiği çiçek ve bitkileri üzerine dikti. Bütün bu işler olurken hiç konuşmadılar.

Genç adam evine gitti, olanları babasına anlattı:
" Benim hiçbir dostum yokmuş, senin bir dostun varmış " dedi.
Babası, " Daha bitmedi, iki gün sonra göreceğiz " dedi.

İki gün sonra oğlunu çağırdı, " Koyunu bahçesine gömdüğünüz dostuma git, hiçbir şey söylemeden iki tokat at. Sonra da gel tepkisini bana söyle" dedi.
Genç adam gitti, babasının dostunun kapısını çaldı, adam açar açmaz hiçbir şey söylemeden iki tokat attı.
Adam tokatları yerken bir an şaşkın kaldı, sonra " Git babana söyle, biz iki tokada evimizin bahçesini satmayız " dedi.
Genç adam evine dönerken mutluydu, en azından babasının dostu gerçek dost çıkmıştı.

Şimdi bir etrafınıza bakın dost diye bildikleriniz yukarıda size anlattığım hikayeyi nasıl karşılayacaklar. Magazin dünyasında yalan dostluklar çoktur herkesin mevkisine işbitirirciliğine dost olanlar vardır.

 
Toplam blog
: 2
: 1214
Kayıt tarihi
: 04.03.07
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Evli ve bir erkek çocuk babası olup, finansmancı ve muhasebeci olarak çalı..