Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '08

 
Kategori
Dostluk
 

Dost musun, düşman mı?

Dost nedir?

Dost sevilen, güvenilen, yakın arkadaş, gönüldaş demektir. Nedir yakın arkadaş; dostum dediği kimsenin sırrını saklayacak, yaptığı iyiliği de, kötülüğü de yüzüne vurmayacak kişi demektir. Başkasını gördüğünde diğerine sırtını dönmeyecek, onunla kafa geçmeyecek, geçirtmeyecek. İşte dost budur.

Aşık Veysel ne demiş; ''Dost dost diye nicesine sarıldım, benim sadık yarim kara topraktır.'' Evet kara toprak her şeyi gizliyor. Oraya varmadan dost olalım.

Keskin sirkenin küpüne zarar verdiğini unutmamak, öfke ile kalkıp zararla oturmamak lazım. Bin kere düşünüp bir kere konuşmak lazım. İnsan bir kaç kere tolere edebilir, sonra demek ki der bundan dost olmaz. İşte o zaman köprüler atılır.

Dostunun yaptığı eleştiriye alışkın olacaksın, sert tepki vermeden birşeyler alacaksın, alacaksın ki varsa hatan bundan en kısa zamanda döneceksin , dostunu kaybetmeyesin. Gerekirse özür dilemesini de bileceksin.

Dostun sana hayır da diyebilir. Bu demek değildir ki o benim artık dostum olamaz. Kendi bildiği doğru uğruna sana bu böyle olmaz demesi onun senin dostun olmayacağı anlamına gelmez. Zaten bundan dolayıda sen ona küsüyorsan sana da dost denmez.

Unutma insan kazanmak zor ve uzun süreli bir iştir, ancak insan kaybetmek çok kolaydır ve onu tekrar geri kazanmak daha da zordur. Bu nedenle eğer dost olduğunu düşünüyorsan önce dost ol... Evet hepimiz zamanı geldiğinde şapkamızı önümüze alıp düşünmeliyiz, hatta her zaman. Ne güzel ki ben dostlarımı dostlarımda beni biliyor. Hep dostça kalmak dileği ile....

Ayıpsız dost arayan dostsuz kalır. Mevlana

Dostlarını terk eden terk edilir. Hz Ali

Herşeyin yenisi dostun eskisi makbuldür.

 
Toplam blog
: 40
: 1056
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Odyometri Bölümünün ilk mezunlarından sayılırım.Daha sonra İktisat Fakültesi,Acil Yardım ve Afet ..