Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '16

 
Kategori
Dostluk
 

Dost ve dostluk üzerine bir çift söz

Dost ve dostluk üzerine bir çift söz
 

Bir şiir şöleninde dostlarla birlikte. 2006- Bodrum


Geçen gün bir arkadaşımla bir çayhanede sohbet ederken, aynen  şöyle diyordu:
 
" Kadir bey, her  geçen dostlarımızın sayısı azalıyor.
 
Hele şu günlerde. Geçmişte bir dairede müdür idim, makam sahibi idim, şimdi emekliye ayrıldım.  
 
Yüzüme bakan  yok, selam veren de yok " diyordu...
 
Çantamı açtım ajandamı karıştırdım.
 
Şöyle ufak bir notum vardı.
 
Defterdeki notu aynen okuyup arkadaşımla paylaştım.
 
GERÇEK DOST NE ZAMAN BELLİ OLUR ? 
 
Parlak  bir mevkide bulunan devlet adamlarından birine  sormuşlar:
 
- Dostlarınız /  kim  diye.
 
Devlet adamı şöyle yanıt vermiş.
 
- Şimdi bilemiyorum, zira ikbaldayım,
 
( yani iyi bir makamdayım)  
 
büyük bir makam sahibiyim.
 
Gözde durumundayım...
 
Sizin dost dediğiniz, ancak gözden düştüğü zaman belli olur..
 
Gerçek dost, dostuyla iyi günlerinde irtibatını devam ettirdiği gibi; onun kötü günlerinde ihtiyaç hallerinde de ilgisini hiç kesmeyen, alakasını sürdüren gerçek kişidir.
 
İşte biz bunlara gerçek dost diyoruz...
 
******         ****        ******
 
Ve bir söz daha ekledim: 
 
Dost, kara günde belli olur,
 
Düşen ağaca balta vuran çok olur...
 
Arkadaşım çayını içtikten sonra 
 
teşekkür etti... 
 
Abdülkadir GÜLER
 
18 Eylül 2016-  SÖKE
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..