Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dostlar beni hatırlasın

Dostlar beni hatırlasın
 

Kutlu Özen'den bir kitap: Aşık Veysel

Abdülkadir Güler

Sanat ve kültür dergilerinden yakından tanıdığım bir yazar Kutlu Özen. 6-7 Eylül 2006 tarihinde Fethiye’de, EGAY-DER’ in Fethiye Belediyesiyle birlikte hazırladıkları "IV. Uluslararası Türk Medeniyetlerinde Sözlü Kültür Geleneği Maniler "konulu bir sempozyumda bir araya gelmiştik. Karşılıklı kitaplarımızı verirken o da bana “Aşık Veysel / Selam Olsun Kucak” kucak “kitabını çantasından çıkarıp imzalı olarak armağan ettiler. Aşık Veysel’i anlatan bir kitap, baskısı, düzeni tertemizdir. Bilindiği gibi Ünlü halk ozanımız Aşık Veysel’i 21 Mart 1973’te kaybetmiştik. Ölümünde sonra onunla ilgili görkemli törenler yapıldı, adı caddelere, sokaklara verildi.. Sivas’ta, İstanbul’da heykeli yapıldı.Sivas, Şarkışla İlçesine bağlı Sivrialan Köyü’ne yol, köyünün okulu baştanbaşa onarıldı, köye yol, su, elektrik ve evi Aşık Veysel'e yakışır bir şekilde müze haline getirildi.

Ünlü ozan Aşık Veysel’in vefatının 36.yıldönümünde bu kitabı tanıtmak bana gurur veriyor. Hiç olmasa bu vesile ile sevdiğim ozan Aşık Veysel’i bir daha rahmetle anmış olacağız. Aşık Veysel hakkında yazdıklarımı bir araya getirsem 100 sayfalık bir kitabı geçer. Çünkü Aşık Veysel’i seven bir insanım. Fikirleri, görüşleri, insanlık sevgisi beni etkiliyor. Aşık Veysel bu vatanın insanı, daha doğrusu bizden biridir. Şiirlerinde yapıcı, birleştirici ve insancıldır. Bu açıdan Veysel’i takdir ediyorum.

Bu değerli kitabı hazırlayan sadık dostum Kutlu Özen’i biraz tanıtmak istiyorum. Kutlu Özen de Sivaslıdır. Aşık Veysel’in hemşerisidir. Bizzat Veysel’i yakından tanıyanlardandır.1940 yılında Divriği’de doğdu. Babası emekli öğretmen Halil Sami Özen’dir. 1959 yılında Sivas İlk öğretmen Okulu’ndan mezun olmuş, 1965 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nden mezun olmuştur. 1983 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde Okutman olarak görev almıştır.

1957 den buyana yazıyor. 1973’ten bu yana İbrahim Aslanoğlu’ nun çıkardığı Sivas Folkloru, Türk Folkloru, Erciyes, Tarla, Halay, İçel Folkloru, Gürpınar, Halk Kültürü, Türk folklor Araştırmaları, Etnografya Araştırmaları, Güney Kültür, Revak, Kültür Sanat, Türlük Bilimi Araştırmaları gibi dergilerde daha çok Folklor konulu yazılarıyla göründü.
Kutlu Özen’in yazıları ve folklor sahasındaki çalışmaları dolayısıyla bir çokta ödülü vardır. 1982 yılında İhsan Hınçer Türk folkloruna Hizmet Ödülü, nü Ord. Prof. Süheyl Ünver, Orhan Şaik Gökyay, Ethem Ruhi Üngör, ve TRT Kurumu ile paylaştı.1988’den bu yana İLESAM üyesidir.

Yayınlanmış kitaplarından bazıları: Güldane (1983 ), Sivas Ve Divriği Yöresine ait Adak Yerleri (1996), Abdulvahab Gazi Hazretleri ve Gaza Arkadaşları (Yrd.Doç.Dr. Necati Demir ile birlikte ( 1996 ), Aşık Feryadı ( Kadir Pürlü İle birlikte 1996), Divriği Evliyaları ( 1997 ), ve Sözünü ettiğimiz Aşık Veysel / Selam Olsun Kucak Kucak / gibi eserleri vardır.1998 )
Kutlu Özen’in Aşık Veysel kitabının giriş bölümünde :"Bu çalışmamı Ahmet Kutsi Tecer, ’in, İbrahim Aslaoğlu’ nun, ve Doç .Dr. Bedri Noyan ‘ın aziz hatırlarına armağan ediyorum” diye yazarak bir vefa borcu olarak görevini yerine getirmiştir. Kitap altı bölüm halinde hazırlanmıştır.

1-Bölümde: Aşık Veysel’in hayatı 2. Bölümde Aşık Veysel için yazdıklarım, 3. Bölümde Konferanslarım, konferansların çoğu Aşık Veysel hakkındadır. 4.Bölümde: Arkadaşlarımdan seçtiklerim, Aşık Veysel Hakkında yazılan yazılanlara vermiştir. İbrahim Aslanoğlu, Müjgan Üçer, Doğan Kaya Samiramis Tutkun ve Abdülkadir Güler’in adı geçiyor. 5. Bölümde Aşık Veysel için Diyorlar ki, ve 6. Bölümde Aşık Veysel’den Seçtiklerim, bu bölümde Aşık Veysel şiirlerinden örnekler sunulmuştur..

Kitapta ayrıca Bibliyografya, indeks ve Aşık Veysel ile ilgili birtakım fotoğraflarla zenginleştirilmiştir. 1956’dan bu yana Aşık Veysel’i tanıyan Kutlu Özen derli toplu bir eser ortaya çıkarmıştır. İlerde Aşık Veysel konusunda araştırma ve inceleme yapacak olanlar için Türkçesi vardır. Sevgili aziz dostum Kutlu Özeni yürekten kutluyor ve sözümü sevgili ozanımız Aşık Veysel’in bir şiiri “DOSTLAR BENİ HATIRLASIN “ şiiriyle yâd ederek, vefatının 336.yılında gönülden rahmetle, saygıyla anıyorum.

Ben giderim adım kalır
Dostlar beni hatırlasın
Düğün olur bayram gelir
Dostlar beni hatırlasın

Can kafeste durmaz uçar,
Dünya Bir han, konan, göçer,
Ay dolanır, yıllar geçer
Dostlar beni hatırlasın

Can bedenden ayrılacak
Tütmez baca, yanmaz ocak,
Selam olsun kucak kucak
Dostlar beni hatırlasın

Ne gelseydim ne giderdim
Günden güne attı derdim
Garip kalır yerim yurdum
Dostlar beni hatırlasın.

Açar solar türlü çiçek
Kimler gülmüş, kim gülecek
Murat yalan ölüm gerçek
Dostlar beni hatırlasın.

Gün ikindi akşam olur
Gör ki başa neler gelir
Veysel gider, adı kalır
Dostlar beni hatırlasın.

Aşık Veysel / Selam Olsun Kucak Kucak Sivas – 1998- ( s. 141 ).

Sevgili Aşık Veysel'i elbette unutmayacağız. Onun bu güzelim şiirine karşılık, birçok ozanlarımız tarafından Aşık Veysel için şiirler yazılmıştır. Ben de onun şiirine " Dostlar Seni Hatırlıyor" başlıklı şiirimle aynı tarzda yazarak hatırlamayaya çaba gösterdim. Umarım o'nu biraz olsun hatırlatmaya vesile olacaktır.

DOSTLAR SENİ HATIRLIYOR

Kendin gittin adın kaldı
Dostlar seni unutmuyor
Türkülerde yâdın kaldı
Dostlar seni hatırlıyor

Ötmez oldu sazın şimdi
Gönüllerde nazın şimdi
Hep dillerde yazın şimdi
Dostlar seni hatırlıyor

Biz ardından yanıyoruz
Seni her an anıyoruz
Aramızda sanıyoruz
Dostlar seni hatırlıyor

Can bedenden ayrılıyor
Baca yanmaz yas tutuyor
Dünya seni unutmuyor
Dostlar seni hatırlıyor

Sen toprağa bizde sana
Dost olmuştuk kana kana
Hakkı seven senden yana
Dostlar seni hatırlıyor.

Geçsin günler, geçsin aylar
Gece gündüzü kovalar
Yediden yetmişe kadar
Dostlar seni hatırlıyor

Sazın, sözün telde şimdi
Kitapların elde şimdi
Şiirlerin dilde şimdi
Dostlar seni hatırlıyor.

GÜLER derki ben Veysel ‘im
Çobandere’deki selim
Merak etme pirim benim
Dostlar seni hatırlıyor.

Abdülkadir GÜLER
Aşık Veysel / Yaşamı, Sanatı ve Şiirleri
Battal Pehlivan. İstanbul, 1984 ( s.153-154 )

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..